מכבדים את הניצולים בכל ימות השנה

תלמידי ישיבת בני עקיבא נווה הרצוג נפגשו עם ניצולי שואה, שמעו את סיפורם ותיעדו אותם. לאחר מכן הם השתתפו באזכרתו של אחד הניצולים ואף ניקו את קברו. "זה מאוד חשוב שנכיר את העבר שלנו"

חדשות כיפה כיפה 18/05/17 08:55 כב באייר התשעז

מכבדים את הניצולים בכל ימות השנה
קדיש, ניצולי שואה, תלמידי ישיבה, צילום: ישיבת נווה הרצוג

יום הזיכרון לשואה לגבורה חלף, אך בישיבת בני עקיבא נווה הרצוג החליטו התלמידים כי את הכבוד לניצולי השואה יש לתת במשך כל השנה.

"לפני כשבוע", מספר הרב אסף טרבלסי, מחנך כיתה י' בישיבה, "פנו אלינו וסיפרו לנו שישנו ניצול שואה שאזכרתו תתקיים במהלך חודש אייר. הם שאלו, האם נהיה מוכנים לציין את יום פטירתו בבית העלמין ולערוך לו אזכרה". הרב טרבלסי מספר כי הוא הסביר "לתלמידים שמדובר בחסד של אמת. כיוון שהמת לא יכול להחזיר לנו. עלינו לקבר, קראנו משניות והוקרנו לנפטר מעט מן הכבוד, לו הוא ראוי".

התלמידים, ששמעו אודות המנוח, עלו לקברו ניקו אותו ושמעו את ראש הישיבה אומר כי "פעלם ותרומתם של ניצולי השואה, הם הניצחון הגדול ביותר על האנטישמיות והנאצים. לדור הצעיר אנו אומרים 'בדמייך חיי' – תחיו ותקדשו את ה' בזכות מי שמסר נפשו בחיים וגם במוות".

תלמידי הישיבה נפגשים עם דוגו

תלמידי הישיבה נפגשים עם דוגו ישיבת נווה הרצוג

מוקדם יותר השבוע, במסגרת מיזם של מעורבות חברתית, הפיקה הישיבה פרוייקט תיעוד לסיפורם של ניצולי שואה. "במסגרת הבגרות בהיסטוריה, החלטנו להביא לישיבה כעשרה ניצולי שואה למפגש עם התלמידים ששאלו אותם שאלות וראיינו אותם. אמרה זהבה מלכה, מורה להיסטוריה בישיבה והוסיפה "ישנה חשיבות עצומה להפגיש בין הדור הצעיר לניצולי השואה משום שייתכן שזו תהיה ההזדמנות היחידה של התלמידים להיפגש באופן ישיר עם ניצולי שואה".

תלמיד הכיתה דן וקנין סיפר כי זו הפעם הראשונה שהוא נפגש פנים אל פנים עם ניצולי שואה, "נושא השואה מאוד מסקרן אותי ואני שמח שיצא לי להשתתף בפעילות. זה מאוד חשוב שנכיר את העבר שלנו".

קוראים תהילים על קבר ניצול השואה

קוראים תהילים על קבר ניצול השואה ישיבת נווה הרצוג

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן