בעזרת מה הושג מימון לחיבור קווי ביוב בכפרים ערבים בשומרון?

מתשובה שנתן סגן שר הביטחון לשאילתא של ח"כ זועבי עולה, כי חלק ממיליוני הכספים שהוחרמו על ידי כוחות הביטחון, הושקעו לרווחת תושבי יהודה ושומרון ללא הבדל בין יהודים לערבים, "כגון: מעבר תת קרקעי בכפר עוג'ה, רכישת תאי שירותים וכדומה".

חדשות כיפה משה ויסטוך 04/07/17 13:27 י בתמוז התשעז

בעזרת מה הושג מימון לחיבור קווי ביוב בכפרים ערבים בשומרון?
סגן שר הביטחון הרב בן דהן, צילום: פלאש 90. יונתן סינדל

ח"כ חנין זועבי מהרשימה המשותפת, טענה אמש (שני) בשאילתא בכנסת כי החרמת כספים ורכוש של חשודים בעבירות בטחוניות היא אינה חוקית. סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן, השיב לה ווחשף לאן נותבו חלק מהכספים.

בין השנים 2013 ל- 2015 החרימו כוחות הביטחון רכוש וכסף בשווי מדוייק של 5,333,376 שקלים. צעדים אלו נעשו באצמצעות צוים מיוחדים שהופעלו על אנשים שעברו עבירות בטחוניות וסגן שר הביטחון חשף כי "הכסף שחולט משמש לביצוע פרויקטים ביהודה ושומרון לרווחת כלל האוכלוסייה. כגון: מעבר תת קרקעי בכפר עוג'ה, רכישת תאי שירותים במעברים עבור הבאים בחודש הרמדאן, חיבור קווי ביוב, התקנה צליות לעוברים במעברים בחודש הרמדאן וכדומה".

 

על הטענות בדבר אי חוקיות הצו ענה בן דהן כי "נגד הצו הוגשו לבית המשפט העליון שלוש עתירות. בעתירות אלו, נטען כי יש לבטל את הצו, שכן הוא בלתי סביר ובלתי מידתי. בניגוד לנטען בשאילתה, בית המשפט העליון קבע כי הצו הינו חוקי, ולכן בתי המשפט הצבאיים באזור נעדרים סמכות לדון בצווי החרמה הנחתמים ע"י מפקד פיקוד מרכז".

יש לציין כי למרות פסיקת בג"ץ, השופטים הורו למדינה על הקמת מנגנון שאליו יוכלו לערער מי שלטענתו רכושו הוחרם שלא כדין. 

 

בתשובתו לח"כ זועבי אמר סגן השר מהבית היהודי כי מפקד פיקוד מרכז הקים ועדה מיוחדת, "שבפניה ניתן יהיה לערער על צווי תפיסת הטובין וההחרמות, המתבצעות בהתאם להוראת מפקד פיקוד המרכז. הועדה תורכב גורמי ממקצוע המשרתים בשירות מילואים. זאת במטרה לאפשר, מחד, שמירה על מקצועיות הגורמים בועדה ומנגד, לשמור על עצמאותם".