מי הערים שזכו בפרס החינוך היישובי?

הפרס מוענק ליישובים שבלטו בהשקעה יתרה בחינוך ובביצוע תהליכים ייחודיים וחדשניים בתחום ביישובם. לכל אחת מהרשויות יינתן פרס כספי בסך 100 אלף שקלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/01/18 12:14 טו בשבט התשעח

מי הערים שזכו בפרס החינוך היישובי?
בית ספר, צילום: Hadas Parush/Flash 90

משרד החינוך הודיע היום (ד') על הזוכים בפרס החינוך היישובי לשנת תשע"ז - 2017. היישובים הזוכים הם המועצה המקומית ג'ת, עיריית חולון, עיריית לוד, המועצה האזורית מנשה, המועצה המקומית מצפה רמון, עיריית קריית ארבע ועיריית רעננה.

פרס החינוך היישובי מוענק ליישובים שבלטו בהשקעה יתרה בחינוך ובביצוע תהליכים ייחודיים וחדשניים בתחום החינוך ביישובם. הפרס ניתן כהוקרה על איכות ומצוינות, והוא פועל יוצא של השקעה מיוחדת בקידום מערכת החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי.

במסגרת הזכייה בפרס, יוענק לכל אחת מהרשויות פרס כספי בסך 100 אלף שקלים, אשר יושקעו בפרויקט חינוכי ברשות.

חברי ועדת פרס החינוך היישובי סיירו במהלך השנה במערכות החינוך השונות, ברחבי הארץ, והתרשמו מהעשייה החינוכית ומהתרומה הערכית-חינוכית של ראשי היישובים, בכל הארץ, ומהמנהיגות החינוכית.

 בוועדת הפרס התרשמו מכך שהרשויות הזוכות פועלות מסביב לשעון לבניית תכניות חינוך חדשניות, בדגש על מעורבות אישית וחברתית, וטיפוח אקלים מיטבי. הרשויות מייצגות  מגוון רחב של יישובים, שהמשותף לכולם הוא החזון החינוכי לשנים הבאות.

שר החינוך, נפתלי בנט, אמר כי "למערכת החינוך הישראלית יש מובילי דרך. מובילי דרך יצירתיים, ערכיים ופורצי דרך. אני מברך מכל הלב את שותפינו לעשייה החינוכית, את הרשויות הזוכות, את ראשי הרשויות, את מנהלי האגפים, את המנהלים, שמשמשים כעוגן של המערכת, את המורים שנמצאים הלב העשייה,  ואת כל הצוותים החינוכיים. ולתלמידים אני אומר: אתם שזכיתם".

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, אמר כי: "חינוך במאה ה-21 הוא חינוך לערכים, חינוך למימוש עצמי ולסובלנות, חינוך למנהיגות וליזמות. מערכת החינוך התברכה במנהיגות חינוכית יוצאת דופן, ואני משוכנע שבזכות פועלם של אנשי החינוך ברשויות הזוכות, כולם כולל כולם, בשנת ה-70 לעצמאותה צועדת מדינת ישראל לשגשוג ולצמיחה".

ראש עירית לוד, יאיר רביבו, כתב אתמול בפייסבוק: "וואו, כולי נרגש. התקשר אליי כעת שר החינוך נפתלי בנט לבשר לי כי העיר לוד זכתה בפרס החינוך הארצי לראשונה בתולדות העיר. זהו הפרס היוקרתי ביותר שזכתה בו העיר והוא מבטא את המהפכה הגדולה, שמתחוללת ב"ה בעיר בשנים האחרונות.

תודתי לסגני היקר יוסי הרוש, לחברי המועצה, למנכ"ל, לעובדי אגף החינוך, לכל צוותי ההוראה, המנהלים והנהגת ההורים, לאנשי משרד החינוך בראשות שרי החינוך ב-20 השנה האחרונות, שמלווים את העיר בטיפול נקודתי, שהיום אנו טועמים מפירותיו המתוקים, ולכם תושבים יקרים שהאמנתם שהמונח "החינוך בראש" הוא לא סיסמא אלא דרך חיים שאנו צועדים בה. מזל טוב לוד, ט"ו בשבט שמח".