מירי רגב נגד נשיא המדינה: "ירק לבאר ממנה שתה"

שרת התרבות והספורט תקפה את חברה לשעבר לליכוד על נאומו במליאת הכנסת, במהלכו מתח ביקורת על נסיונות הפוליטיקאים "להחליש את שומרי הסף של הדמוקרטיה הישראלית". רגב: "הנאום הכי לא ממלכתי ולא דמוקרטי של נשיא בישראל. הדר בית"רי בוודאי לא היה בו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 23/10/17 22:37 ג בחשון התשעח

מירי רגב נגד נשיא המדינה: "ירק לבאר ממנה שתה"
רגב ריבלין ובני הזוג נתניהו בימים יפים יותר, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

שרת התרבות והספורט מירי רגב תקפה הערב (שני) את נשיא המדינה על הנאום שנשא מוקדם יותר בפתיחת מושב החורף של הכנסת.

"נשיא שמזלזל בפוליטיקאים", היא כתבה בדף הפייסבוק שלה, "מזלזל ברצון העם ופוגע בלב הדמוקרטיה". לדבריה, "הנשיא ריבלין פגע היום בממלכתיות, כמו שאף נשיא לפניו לא עשה".

רגב טענה דבריו של הנשיא ריבלין הייו את "הנאום הכי לא ממלכתי ולא דמוקרטי של נשיא בישראל. הדר בית"רי בוודאי לא היה בו. מוזר לשמוע את הדברים ממי ששימש שנים רבות כפוליטיקאי ואך לא מכבר נבחר לנשיא על ידי פוליטיקאים. בנאומו היום ירק הנשיא לבאר ממנה שתה".

בפתיחת מושב החורף אחר הצהריים מתח נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ביקורת חריפה על ממשלת נתניהו בנוגע ליחסם כלפי מערכת המשפט, "אין לי לתאר אלא את אשר רואות עיניי, במה שנראה כניסיון מתמשך להחליש את שומרי הסף של הדמוקרטיה הישראלית".

לדבריו, "תהום מונחת בין הניסיון האחראי והאמיץ להגדיר לאחר שנים את הפריצה ביחסים שבין הרשות המחוקקת לשופטת, לתחום את הביקורת השיפוטית, לשאול שאלות על מנגנון המינויים, לחתור להרכב שופטים מגוון ומייצג יותר, לבין הניסיון להלך אימים על בית המשפט, להחליש אותו כמוסד ולהזמין בפועל את הציבור לערער על סמכותו ועל הכרעותיו".