מילואימניקים מירושלים הראשונים לקבל הנחה בארנונה

בשנתיים האחרונות פעל סגן שר הביטחון אלי בן דהן לממש את החלטת הממשלה להעניק למשרתי מילואים פעילים הנחה בארנונה. בעקבות פנייתו לראש עיריית ירושלים, הראשונים להינות ממנה צפויים להיות תושבי העיר.

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/03/18 21:04 כז באדר התשעח

מילואימניקים מירושלים הראשונים לקבל הנחה בארנונה
אלי בן דהן וניר ברקת, צילום: דוברות המשרד

בשנתיים האחרונות פעל סגן שר הביטחון אלי בן דהן לממש את החלטת הממשלה להעניק למשרתי מילואים פעילים הנחה בארנונה. השבוע שר הפנים אריה דרעי האמון על הרשויות המקומיות, חתם על התקנות שמאפשרות לרשויות המקומיות להעניק את ההנחה, בכפוף לאישור ההחלטה במועצת הרשות המקומית. 

בעקבות החתימה על התקנות, פנה סגן שר הביטחון אלי בן דהן לראש עיריית ירושלים ניר ברקת וביקש ממנו להיות המצטרף הראשון למתן ההנחה. הערב הודיע ראש העיר ברקת כי הוא יביא לאישור מועצת העיר את גובה ההנחה המקסימלית של 5%. 

סגן שר הביטחון אלי בן דהן: "אני שמח שראש העיר ברקת קיבל את פנייתי ויהיה הראשון לאשר את ההנחה המקסימלית בארנונה למשרתי המילואים. אני מצפה שראשי רשויות נוספים יעניקו גם הם את ההנחה. כרב סרן במילואים שעשה למעלה מ-50 ימי מילואים בשנה, אני מכיר את ההקרבה הגדולה שמקריבים המילואימניקים כדי לשמור על ביטחונם של אזרחי ישראל. מחובתנו להוקיר להם תודה על כך."

ניר ברקת אמר במעמד: "כמי שעשה במשך שנים למעלה מ-60 יום מילואים בשנה אני יודע כמה חשוב להוקיר את משרתי המילואים הירושלמים שעוזבים את המשפחות לימים ולילות רבים, בתנאים לא פשוטים, כדי להגן עלינו".

יו"ר ועדת הכספים העירונית וסגנית ראש העיר, חגית משה, שתעלה את התקנה לאישור הוועדה ביום ראשון הקרוב, אמרה: "אני רואה באימוץ המלצת סגן שר הביטחון על ידי הנהלת עיריית ירושלים הישג גדול, המהווה רק טיפה בים הכרת הטוב שאנו, תושבי העיר והמדינה, חבים לאותם אזרחים, לעתים גם לא צעירים, העוזבים את ביתם לתקופות לא מבוטלות ואף יותר מפעם בשנה, ומשרתים בתפקידי ביטחון שונים ללא תמורה וללא פיצוי ראוי על הפסד עבודה, לימודים, מתח משפחתי וכו'. זה המעט שאנו, כמיצגי המילואימניקים, יכולים לעשות למענם".

עופר ברקוביץ, יו"ר תנועת התעוררות והמועמד לראשות העיר, אמר: "יש כאן מסר חשוב לציבור שתורם ולמשפחות המתמודדות עם אתגר המילואים. אנחנו נמשיך לפעול בכל הנחישות כדי להמשיך ולקדם את משרתי המילואים, עמוד השדרה של החברה הישראלית ולחזקם בירושלים".