מיכל סולומון משחזרת: "איבדתי את תחושת הזמן אבל לא עזבתי את הידית"

מיכל סולומון, רעייתו של אלעד הי"ד שנרצח בפיגוע בנווה צוף משחזרת את צעדיה מהרגע שנכנס המחבל לביתם: "שמעתי צרחות איומות ויריות, ואחרי זמן שנראה כמו נצח הבנתי שזה נגמר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/07/17 09:48 כט בתמוז התשעז

מיכל סולומון משחזרת: "איבדתי את תחושת הזמן אבל לא עזבתי את הידית"
מיכל ואלעד סולומון, צילום: באדיבות המשפחה

מיכל סולומון שהגיעה לנווה צוף כדי לחגוג את הולדתו של התינוק יחד עם המשפחה תיארה לכתב ידיעות אחרונות את רגעי האימה מרגע כניסת המחבל לבית.

"ראיתי פרופיל של בן אדם ששעט למטבח. המחבל כנראה ראה אותם דרך החלון ונכנס הביתה. הוא לא רואה אותי ובא ישר אליהם. אני שומעת שהוא שואל אותם בערבית: 'מה השם שלכם?' ואני מבינה מיד שמשהו לא בסדר. שמשהו רע קורה", היא סיפרה.

"לקחתי מיד את שלושת הילדים למעלה במהירות, שם ישנו התאומים. היה לי חשוב לשמור קודם כל על הילדים, לא משנה מה. התחלתי לשמוע צרחות וצעקות, החזקתי את הדלת בכל הכוח שלי כי היא לא ננעלה. איבדתי את תחושת הזמן אבל לא עזבתי את הידית".

בזמן שמיכל הסתגרה בחדר עם ילדיה, בני חמש, תשע ו-11 ותאומים כבני שנה, היא קראה לכוחות הביטחון ותיארה את מה שקרה, כשהילדים שומעים כל מילה. "הרמתי טלפון למשטרה והודעתי על האירוע כשכל הילדים סביבי. שמעתי צרחות איומות ויריות, ואחרי זמן שנראה כמו נצח הבנתי שזה נגמר. ירדתי למטה וראיתי את אלעד. הבנתי שבעלי לא בין החיים".

מאוחר יותר היא זיהתה שגם הדודה חיה (46) והסב יוסף (71) שילמו בחייהם. אלעד, בעלה של מיכל ואבי חמשת הילדים, היה אמור לחגוג את יום הולדתו ה-36 בעוד חודשיים. הם מתגוררים באלעד. אלעד עבד כאיש מחשבים. חברו אסף סיפר: "אלעד היה אדם שמח והיה אבא מסור לחמישה ילדים. הוא לקח הפסקה מהעבודה כדי להיות עם התאומים שנולדו לפני כשנה, ואשתו חזרה לעבוד. הוא היה חברותי ואיש משפחה. הוא היה חובש כיפה אבל עם חברים חילונים כמוני, אישיות. תמיד היה כיף איתו. אלעד היה אדם מאוד מחובר לישראל, מלח הארץ. הוא היה אדם מתון, לא מתלהם, ולא אהב לדבר על פוליטיקה".