מיזם "שגרירים צעירים" בטורנטו ממשיך

במסגרת התוכנית נשלחים סטודנטים לחינוך ממכללת שאנן לתקופה של סמסטר אחד לטורונטו : "להבין את המורכבות של בני נוער יהודיים בתפוצות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/10/17 11:39 כג בתשרי התשעח

מיזם "שגרירים צעירים" בטורנטו ממשיך
השגרירים בטורנטו, צילום: יחצ

המכללה האקדמית דתית לחינוך שאנן בקריית שמואל בחיפה ומוסדות "בני עקיבא" בטורונטו עורכים שיתוף פעולה במסגרת מיזם "שגרירים צעירים". במסגרת התוכנית נשלחים סטודנטים לחינוך ממכללת שאנן לתקופה של סמסטר אחד לטורונטו, שבו הם מעשירים את חיי החניכים והתלמידים במוסדות החינוך העל יסודיים של בני עקיבא, במקביל להמשך לימודיהם האקדמיים.

מדובר בתוכנית ייחודית שבה חווים תלמידים ומורים בגולה, ערכי ציונות ואהבת ארץ ישראל באמצעות קשר אישי ומקצועי עם הסטודנטים השגרירים. במכללת שאנן מדגישים כי תפקיד השגרירים בראש ובראשונה הוא לחזק את התודעה היהודית – ישראלית בקרב תלמידים יהודים במוסדות החינוך של מוסדות בני עקיבא בטורונטו, תוך החדרת החזון הישראלי שהפך למציאות.

במהלך הסמסטר, הסטודנטים מהווים חלק מסגל ההוראה בישיבות ובאולפנות של תנועת בני עקיבא בטורונטו ובנוסף לפן הפדגוגי מושם דגש רב  על  נושאים מהותיים והתעסקות בסוגיות דוגמת "הציונות מהי", אהבת ארץ ישראל ויצירת זיקה לארץ. 

הקשר המיוחד שנוצר בין הסטודנטים מהמכללה ותלמידי בני עקיבא בטורונטו יחד עם הסגל החינוכי בקהילה,  מפרה את המעורבים בתוכנית ומזכה אותם בחוויות אישיות מופלאות ובקשרים חדשים שנרקמים בין הסטודנטים לבני הנוער. ראוי לציין שבכל תקופת  השליחות  ממשיכים הסטודנטים בשגרת לימודיהם באופן מקוון במעקב אישי של המרצים מן הארץ.

נשיא המכללה, פרופסור יחיאל פריש: "חשיבותה של תוכנית השגרירים היא לאפשר לסטודנטים להבין את המורכבות שבה מתחנכים בני נוער יהודיים בתפוצות ואת האתגר המורכב בשמירה על הקשר של בני הנוער בתפוצות עם מדינת ישראל וארץ ישראל. הבנת המורכבות מסייעת לסטודנטים להבין עד כמה חשוב לעסוק ולהשריש לתלמידים היבטים הנוגעים לציונות ואהבת הארץ".

במכתב שנשלח מטעם הנהלת המכללה לאחד הסטודנטים השגרירים נכתב: "שימשת כשגריר בעבודה חינוכית בישיבת בני עקיבא 'טורונטו', ובכך פעלת לחיזוק התודעה הישראלית, מתוך מחויבות לעם ישראל, תורת ישראל וארץ ישראל. המשימה שלקחת על עצמך דרשה שילוב בין שני אתגרים גדולים הדורשים מסירות והשקעה: עבודת שליחות חינוכית לצד לימודים אקדמיים וב"ה הצלחת במשימה ועל כך יישר כוחך."