מיזם חדש: תרומה כספית לאזריה על כל יום שישב בכלא

מה עושה מורה לחינוך מיוחד שלא מוכנה להשלים עם כניסתו של הלוחם לשעבר לכלא? איילת לאש החליטה לפתוח במיזם גיוס המונים חדש, שנועד לממן את אזריה ובני משפחתו על כל יום שהוא מתוכנן לשבת בכלא, "פיצוי על עגמת הנפש המיותרת שהמדינה העבירה אותו ואת משפחתו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 09/08/17 13:25 יז באב התשעז

מיזם חדש: תרומה כספית לאזריה על כל יום שישב בכלא
אזריה ובני משפחתו לפני הכניסה לכלא, צילום: פלאש 90. אבי דישי

תומכיו של אלאור אזריה לא יכולים להביט מהצד על ההעוול שלטענתם נעשה לו. לכן לצד כניסתו היום רביעי) לכלא, הם פתחו במיזם גיוס המונים חדש שנועד לממן אותו ואת משפחתו על כל יום שהוא ירצה את מאסרו.

"עמוד השדרה הלאומי לצערנו מת", נכתב בדף גיוס הכספים באתר giveback, "ולמרות זאת (ואולי בגלל) אנחנו החברים של אלאור החלטנו שאנחנו מלווים אותו ואת משפחתו יום יום, שעה שעה, דואגים להם, מגייסים מימון לתמיכה בהם, ומראים שעם ישראל לא נוטש אותם! ובנוסף...לוחם מצטיין הולך לכלא, האויב צוהל,  וחיילנו מתוסכלים...!".

יעד הגיוס הסופי עומד על 550,000 שקלים, לפי חישוב של אלף שקל על כל יום שאזריה יהיה נתון בכלא בשנה וחצי הקרובה.  בשלב ראשון נדרש מימון של 220,000 כדי להמשיך במיזם.

הכספים שייאספו מיועדים להוצאות המשפחה על ההליכים המשפטיים וכן לטיפול בבעיות הבריאות של אב המשפחה צ'ארלי, שמצבו החמיר במהלך המשפט.

מודעת התמיכה באזריה

מודעת התמיכה באזריהצילום: צילום מתוך אתר גיוס ההמונים

מי שעומדת מאחורי הפרוייקט היא איילת לאש, שנעזרה בעו"ד בעז העצני ודרור פינצ'בסקי התנדב לעשות הכל בצד הטכני.

לאש (28) מרחלים, היא מורה לחינוך מיוחד ופעילת ימין שלא יכלה להשלים עם מה שהיא רואה כעוול. "החלטתי לפתוח במיזם", היא אומרת ל'כיפה', "כדי לפצות את אלאור על עגמת הנפש המיותרת שהמדינה העבירה אותו ואת משפחתו".

עניין נוסף מבחינתה היה להעביר לשאר הלוחמים מסר ברור, "גם אם המדינה פוגעת בכם העם מחבק אתכם". בנוסף לכך היא מעוניינת להעביר מסר חד למובילי מערכת הביטחון והמשפט, "אני רוצה להראות לרמטכ"ל, לשר הביטחון ולכל מערכת המשפט המעוותת שהיתה אחראית על מחדל אזריה- אנחנו בזים לסולם הערכים שלכם. אזריה צדק. מחבל דינו מוות". 

לדבריה, "לא ייתכן שביום כזה מחבלים יצחקו, כשחייל שיצא להגן על מולדתו וחיסל מחבל, נכנס לכלא כאחרון העבריינים. לא יתכן שמחבלים רוצחים יוצאים מהכלא עם תואר שני וסכומי עתק מהרשות". 

לאש מציינת כי מטרתם היא "לתת לאלאור את המעט, כדי שביום שיישתחרר מהכלא בע"ה הוא יוכל להשלים את הפער מחבריו שהשתחררו לא מזמן מהצבא והשתלבו במעגל העבודה".

לסיום היא אומרת כי היא פנתה למשפחת אזריה ועידכנה אותם בנוגע הפרוייקט, "הם אישרו ושמחו. הם אנשים מקסימים".