מחלוקת ביש עתיד סביב הדחת זועבי: "אסור לתת לה צ'ופר"

יו"ר המפלגה, יאיר לפיד, הביע תמיכה בהדחת חברת הכנסת שקראה למיליוני פלסטינים לצעוד לי-ם, ואמר: "אף פרלמנט בעולם לא היה מסכים שתומכת טרור תכהן בו". ח"כ שלח: "עוזרים לה להצטייר כקרבן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/04/18 09:35 ז באייר התשעח

מחלוקת ביש עתיד סביב הדחת זועבי: "אסור לתת לה צ'ופר"
חנין זועבי, צילום: פלאש 90 הדס פרוש

"אני ועוד שניים מחברי הסיעה נחתום על המסמך, היא לא צריכה להיות בכנסת", כך אמר הבוקר (א') יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, שהביע תמיכה ביוזמה להדחתה מהכנסת של ח"כ חנין זועבי מהרשימה המשותפת, בעקבות קריאתה למיליוני פלסטינים לצעוד לעבר ירושלים.

בריאיון לכאן רשת ב' אמר לפיד כי "אף פרלמנט בעולם לא היה מסכים שתומכת טרור תכהן בו. אני לא אומר שצריך לפסול את הרשימה המשותפת, אבל את בל"ד צריך לפסול משום שהיא תומכת בטרור, וחנין זועבי לא צריכה להיות בכנסת כי היא מייצגת בעיקר את חמאס".

https://soundcloud.com/kan-bet/n0ecgiwek4ax

לפיד התייחס גם למחלוקת סביב נאומו של ראש הממשלה נתניהו במהלך טקס הדלקת המשואות, ואמר: "העציב אותי לחשוב שבמקום שזה יהיה רגע של הזדהות ושל גאווה במדינת ישראל, בהישגיה ובכוחה, זה הפך להיות רגע של מחלוקת שבו דורסים את יו"ר הכנסת ואת הממלכתיות הישראלית". 

לדבריו, "נתניהו רימה את יו"ר הכנסת. הוא לא היה כזה, הוא היה פעם אדם שהממלכתיות הייתה חשובה לו. אולי בגלל החקירות, אני לא הפסיכולוג שלו. הוא לא מכבד אותנו, היה משהו מאוד לא מכבד בכל האירוע הזה, וגמרתי את היום הזה עם הנאום של מרים פרץ, שהזדהיתי איתו באופן הכי עמוק שאפשר, ועם פירוק הממלכתיות בטקס המשואות. אנחנו צריכים לחיות פה ביחד, והעניין הזה ששום דבר כבר לא קדוש, מכרסם בנו מבפנים".

"עלבון לצה"ל". לפיד תוקף את חוק הגיוס

בעד הדחת זועבי. לפידצילום: פלאש 90. מרים אלסטר

בתוך כך, חבר מפלגתו של לפיד, ח"כ עפר שלח, הביע דווקא התנגדות לניסיון הדחתה של זועבי מהכנסת, ואמר: "אסור לתת לזועבי את הצ'ופר הזה. היא פרובוקטורית ירודה, שחצתה כל גבול בשביל כותרת.

"מי שפותח עכשיו, מטעמי מצוקה פוליטית, במסע להדחתה של זועבי מהכנסת, עושה לה שירות שלא מגיע לה. במקום שתיעלם מהתודעה כראוי לה, עוזרים לה להצטייר כקרבן וכלוחמת למען הדמוקרטיה".

שלח הוסיף ואמר: "אני לא סובל את חנין זועבי. היא פרובוקטורית ירודה, שחצתה כל גבול בשביל כותרת. אסור לתת לזועבי את הצ׳ופר הזה. אסור גם לתת לקואליציה להשתמש בכלי הבזוי שהמציאה.

"התנגדנו לחוק הזה, וכיו"ר סיעה הבטחתי לעצמי שאעשה הכל כדי שלא ימומש אי פעם. אם זועבי עברה על חוק המאבק בטרור או ההסתה או כל חוק אחר, שיוגש נגדה כתב אישום ונסיר את חסינותה, כמו שקרה לבאסל גאטס. לא בדרך הזו. לכן לא אחתום על היוזמה להדיח אותה".

משתלח ברבנים, ח"כ עופר שלח

 "לא סובל את חנין זועבי". שלחצילום: פלאש 90. הדס פרוש