הכירו את הקב"טית הראשונה ביהודה ושומרון

הדס גוזלן, עוד לא בת 30 ואם לארבעה ילדים, בטוחה שבמקרה של אירוע ביטחוני היא תדע כיצד לפעול, "אז הפיגוע המחריד בחלמיש אני מריצה בראש את את השתלשלות האירועים. באירוע טרור ארוץ להגן על התושבים לפני שאגונן על ילדיי"

חדשות כיפה משה ויסטוך 17/10/17 09:48 כז בתשרי התשעח

הכירו את הקב"טית הראשונה ביהודה ושומרון
"אגן על התושבים לפני ילדיי". הדס גוזלן, צילום: עמית שאבי

בבקעת הירדן ישנם 21 יישובים ולמעלה מ-5,000 תושבים. החל מלפני כשבועיים מי שאמונה על בטחונם היא הדס גוזלן (29), האשה ראשונה שמונתה לתפקיד קצינת ביטחון ביהודה ושומרון.

"מבחינתי זו הגשמת חלום", היא אמרה לאלישע בן קימון מ- ynet, "במועצה האמינו בי מההתחלה וידעתי שאם אוכיח את עצמי השמיים הם הגבול".

גוזלן, המתגוררת בישוב תומר שבבקעת הירדן שירתה במשך קרוב לעשור בצה"ל והשתחררה לפני שלוש שנים בדרגת סרן לאחר ששימשה כקצינת שלישות. היא נשואה ואם לארבעה ילדים ומאז שעזבה את הצבא היא עובדת במועצה האזורית בקעת הירדן.

לפני שנגשה למכרז על תפקיד קב"טית המועצה היא עבדה כקצינת ביטחון של מוסדות החינוך שבאזור והיא האשה הראשונה שנושאת בתפקיד הביטחון הבכיר ביהודה ושומרון. למרות האחריות הכבדה גוזלן כלל לא נרתעת, "כבר הספקתי לשמוע 'היא צעירה מדי, איך היא תסתדר?' אבל אני מאמינה שאישה יכולה לעשות את הדברים בדיוק כמו גבר. אין שום הבדל. אני יודעת שאצטרך לגדל עור של פיל ולפקוח עיניים, אבל ברור לי שזה אפשרי".

לדבריה, היא מודעת לכך שמצבה המשפחתי עשוי להפוך את תפקידה למורכב אך היא בטוחה שהיא תצלח את האתגר, "הילדים זה הקושי הכי גדול. גם כשעשיתי את קורס הקב"טים לא ויתרתי על הנשיקה לילדים במיטה והייתי חוזרת הביתה בשעות הקטנות של הלילה. בעלי וההורים שלי ושלו עוזרים בשמירה עליהם, אחרת אי־אפשר לשרוד".

תולה תקוות בקבינט. אלחיאני

סומך על הדס. אלחיאניצילום: פלאש 90. יוסי זמיר

למרות שבגזרת בקעת הירדן יש שקט יחסית למועצות אחרות בהתיישבות, גוזלן כלל לא מקילה ראש, לא נכנסת לשאננות ועורכת לעצמה סימולציות בראש, "מבחינת המועצות ביו"ש אצלנו יחסית שקט, אבל זה יכול להתלקח תוך שניות. אין יום שעובר מאז הפיגוע המחריד בחלמיש שאני לא מריצה בראש את התחקיר ואת השתלשלות האירועים. אניו בטוחה שבאירועים אדע לפעול לפי סולם ערכים וסדר עדיפויות מוגדר. ברור לי שבאירוע טרור ארוץ להגן על התושבים לפני שאגונן על ילדיי".

 

ראש המועצה האזורית בקעת הירדן, דוד אלחיאני, התייחס למינוי החדש והלא שגרתי ואמר: "הדס קיבלה את התפקיד בזכות. היא מאוד מוכשרת ובשנים שעבדה במועצה רכשה המון ניסיון. גם קציני הצבא שעבדו איתה מאוד התרשמו, ובמועצה זה התקבל בברכה. אין הבדלי מגדר בבקעת הירדן".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן