מחיצות זרות: עיתונאיות הופרדו מהגברים בכותל

העיתונאיות הזרות מוקמו בחלק האחורי של אזור הדיווח על ביקור פנס במתחם. ח"כ עזריה: "החלטה מקוממת. שוב רב הכותל מייצר דרמה בינלאומית מיותרת". הקרן למורשת הכותל: "דוחים כל ניסיון להסיט את הדיון מהביקור החשוב"

חדשות כיפה משה ויסטוך 23/01/18 15:02 ז בשבט התשעח

מחיצות זרות: עיתונאיות הופרדו מהגברים בכותל
מייק פנס בכותל המערבי, צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי

במהלך ביקורו של סגן נשיא ארה"ב בכותל, החליטו בקרן למורשת הכותל ליצור הפרדה בין העיתונאים הזרים לעיתונאיות.

בזמן שמייק פנס נכנס לרחבת הכותל, שרוקנה לכבודו, עמדו העיתונאים הגברים בקדמת הרחבה ואילו הנשים מוקמו מאחור, מה שעורר את חמתם מכיוון שהן לא יכלו לטענתן לסקר את האירוע כראוי.

ההפרדה בין העיתונאיות הזרות לעיתונאים

ההפרדה בין העיתונאיות הזרות לעיתונאיםצילום: צילום מסך מטוויטר

 ח"כ רחל עזריה מכולנו התייחסה למקרה ואמרה כי "שוב רב הכותל מייצר דרמה בינלאומית מיותרת, פוגע בהישג דיפלומטי, ברגע יפה וחשוב ביחסי ישראל וארצות הברית. להפריד עיתונאיות ולהשאירן מאחורי מחיצה בכותל בזמן הביקור של סגן הנשיא פנס זו החלטה מקוממת המוכיחה שרב הכותל מתייחס לרחבה כרכוש פרטי שלו".

לדבריה, "הגיע הזמן להסדיר את מעמדו של רב הכותל בחקיקה ברורה ולדרוש התנהלות שקופה ומסודרת. הצעת החוק שלי תעשה זאת, ורק כך נחזיר לכותל את מעמדו כמקום קדוש המאחד את העם היהודי כולו, ונמנע אירועים בינלאומיים מביכים.

גם בתנועת 'נאמני תורה ועבודה' תקפו את ההחלטה ואמרו כי "הפרדת העיתונאיות בכותל היא עוד חרפה שממיט עלינו רב הכותל בהחלטה אומללה שמצטרפת לשורת החלטות אומללות מהתקופה האחרונה כמו הכנסת מכוניות פרארי לרחבה לשימוש מסחרי. אין שום סיבה למנוע מנשים עיתונאיות לבצע את עבודתן ולסקר את ביקור סגן נשיא ארה"ב בכותל כשזו לא עת תפילה. כל מה שנותר הוא עוד חילול השם. זה הזמן לשנות את מתווה ניהול הכותל".

מהקרן  למורשת הכותל נמסר כי "במטרה ליצור נגישות מירבית לכלי התקשורת השונים במהלך ביקור סגן נשיא ארה"ב בכותל, לעיתונאיות ולעיתונאים כאחד, הוקמו 2 במות זהות ברחבת התפילה- בעזרת הנשים ובעזרת הגברים. בדיוק כפי שהיה בעת ביקורו של נשיא ארה״ב בכותל המערבי במאי 2017. אנו דוחים כל ניסיון להסיט את הדיון מביקורו החשוב והמרגש של סגן נשיא ארה״ב ורעייתו בכותל המערבי".