מחאת החיילים הדתיים הנשואים

בעצומה עליה חתומים מאות חיילים ובנות זוגם נכתב כי למרות המוטיבציה הגבוהה שלהם, הסיוע הכלכלי שהם מקבלים אינו מספיק, "זהו סיפור על חייל שמתקלח בלי שמפו כדי לחסוך, על נשים שנאלצות לעבוד 40 שעות שבועיות  בשכר נמוך כדי לקבל תקווה שאולי יקבלו סיוע"

חדשות כיפה משה ויסטוך 19/07/17 19:43 כה בתמוז התשעז

מחאת החיילים הדתיים הנשואים
מוחים על התנאים. חייל דתי, צילום: Zack Wajsgras/Flash90

חיילים נשואים בשירות חובה נאלצים לחסוך בתנאי חייהם הבסיסיים כדי לאפשר את כיסוי הוצאות ביתם, כך נטען בעצומה של מאות חיילים ונשותיהם.

בעצומה, הקוראת לשינוי בתנאי החיילים הנשואים המשרתים בשירות חובה, כתוב כי החיילים הנשואים "שואפים לשרת שירות משמעותי מתוך נאמנות ותרומה לביטחון המדינה, צה"ל מפקדיו ומטרותיו"

עם זאת מוסיפים החותמים כי בעקבות תנאי שירותם לא פעם נאלצים חיילים לוותר על מותרות בצבא כדי שלנשותיהם "ישאר כסף לצרכים בסיסיים".

"זהו סיפור", הם אומרים "על חייל שמתקלח בלי שמפו כדי לחסוך, על נשים שנאלצות לעבוד 40 שעות שבועיות  בשכר נמוך כדי לקבל תקווה שאולי יקבלו סיוע, על לוחמים שמשכורתם הצבאית ודמי שכר הדירה הזעומים שלהם מתכלים כליל כבר בראשון לחודש למען תשלום דיור ומוציאים הרבה כסף משאר חסכונותיהם הדלים על תשלומים ומזון".

לדבריהם, "מטרתנו איננה להתבכיין ולהתמסכן, אנו משרתים מרצון בחירה ושמחה. איננו מנסים ל'סחוט' כסף מהמערכת אלא להפוך את המצב הקיים לנורמטיבי. קול זו מגיעה מהשטח, מפעפוע פנימי. מסיפורים שגעשו והציפו את פני השטח, וממאות חיילים אשר זועקים לשינוי ולעזרה".

החיילים ונשותיהם קובלים על העובדה שהתוספת היחידה שהם מקבלים לעומת חיילים רגילים, היא עזרה בהוצאות שכר הדירה. בנוסף לכך הם טוענים כי כדי לקבל סיוע נוסף נדרשים קריטריונים מחמירים כמו למשל שאשת החייל תעבוד "40 שעות שבועיות בשכר שלא יעלה על שכר מינימום וע''י כך להיות זכאית לתשלום חודשי, בהתאם למבחן ההכנסות".

בהמשך הם מתארים שורת מקרים, בהם בני הזוג לא רשאים לקבל סיוע נוסף, מה שמקשה עליהם מאוד לכסות את ההוצאות השוטפות לתחזוק ביתם.

לסיום הם קוראים "לשינוי משמעותי הן בתחום הכלכלי והן בתחום המשפחתי. משדות האימונים וקווי הביטחון, חיילים ומפקדים כאחד אנחנו קוראים לכם. אתם, היכולים לשנות וליצור שינוי! לתת לנו כדי שנוכל לתת! במעשים ולא בדיבורים. מתוך הצבא ומחוצה לו, בפוליטיקה בממשל ובתקשורת. ראש הממשלה, שרים וחכי"ם, אנו קוראים לכם לפעול בנושא, על מנת שאנו, משרתי המדינה, נצליח לתרום לה כמה שרק ניתן".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן