"מזמין את אונסק"ו לבקר ברובע היהודי ולחזור בהם"

במהלך סיור מיוחד באזור קרא המשנה לראש עיריית ירושלים, דב קלמנוביץ', לארגון התרבות של האו"ם להתנער מ"ההצהרות המגוחכות" בעניין הקשר של עם ישראל לעיר

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/01/18 08:45 טז בטבת התשעח

"מזמין את אונסק"ו לבקר ברובע היהודי ולחזור בהם"
דב קלמנוביץ' והרצל בן ארי, צילום: יח"צ

המשנה לראש עיריית ירושלים, דב קלמנוביץ'' הוזמן אתמול (ג') לסיור מיוחד ברובע היהודי, במהלכו ביקר בחלקים מהאזור שטרם נפתחו לקהל הרחב. קלמנוביץ', ששימש בעבר כיו"ר דירקטריון הרובע היהודי, לווה על ידי הרצל בן ארי, מנכ"ל החברה לפיתוח הרובע, שסיפר על הפרויקטים העתידיים שמתוכננים בעיר העתיקה. 

"מה שקורה כאן מתחת לאדמה זה פשוט מדהים. בשקט ובלי אורות הזרקורים מתבצעת כאן עבודה יסודית שחושפת בפני כל העולם את ההיסטוריה של עם ישראל בארץ ישראל. אני מזמין את אונסק"ו לבקר ברובע היהודי ולחזור בהם מההצהרות המגוחכות שלהם לפיהן אין קשר בין עם ישראל לירושלים", אמר קלמנוביץ'.

"בקרוב מאוד תיבנה מעלית מהכותל לרובע היהודי לטובת אנשים מבוגרים, בעלי מוגבלויות וגם בשביל תיירים ומבקרים. נעשים מאמצים אדירים המלווים בהוצאות גדולות כדי להנגיש את המקום ולהפוך אותו לא רק לפרוזדור לכותל, אלא לחלק מהטרקלין", סיפר.

את הסיור סיים קלמנוביץ' בכנסיית הניאה שהוא כינוי לכנסייה גדולה שהייתה קיימת בירושלים עד המאה התשיעית. לאחרונה, החלו בניקוי החלל לקראת פתיחתו בעתיד למבקרים.