מזכ"ל אריאל בקבוצה סגורה: "מחזק את תנועת בני עקיבא"

בדיון שהתפתח בקבוצת וואטסאפ של חברי מרכז הבית היהודי, בנושא מתקפת הפורום החילוני על בני עקיבא בנוגע לשבת, התייצב דביר עמיאור לצד עמיתו, "תפקידם של תנועות הנוער לפעול ולהיאבק על הערכים ועל האמונות שלהם"

חדשות כיפה משה ויסטוך 24/04/18 21:52 ט באייר התשעח

מזכ"ל אריאל בקבוצה סגורה: "מחזק את תנועת בני עקיבא"
מחזק את בני עקיבא. עמיאור, צילום: דוברות אריאל

לאור דרישת הפורום החילוני לפתוח בחקירה פלילית נגד תנועת בני עקיבא, על רקע החלטתה לעודד את חניכיה לקנות רק בעסקים שומרי שבת, התייצב אתמול (שני) מזכ"ל תנועת אריאל לימין התנועה המתחרה.

בקבוצת וואטסאפ של חברי מרכז הבית היהודי, בה חברים מזכ"ל אריאל דביר עמיאור ומזכ"ל בני עקיבא יאיר שחל, התפתח דיון בנושא שעלה לכותרות בתחילת השבוע.

אחד החברים בקבוצה יצא דווקא נגד ההחלטה של הועידה הארצית של בני עקיבא וכתב כי מטרתה של תנועת הנוער היא "לקרב רחוקים ולא לקבוע חרמות  בטח שלא בגיל כזה שהאסור והמותר מבולבלים".

דברי השבח של מזכ"ל תנועת אריאל

דברי השבח של מזכ"ל תנועת אריאלצילום: צילום מסך

עמיאור הגיב לדברים וכתב כי "תפקידם של תנועות הנוער לפעול ולהיאבק על הערכים ועל האמונות שלהם. השבת היא הלב שלנו, הברית בינינו לבין הקב"ה. אם עליה לא ניאבק על מה כן? כציבור אנחנו מחוייבים  להיות שותפים במאבק על צביון השבת במדינת ישראל. לעודד עסקים שומרי שבת. להיות שם בשביל 400000 אלף אנשים שנאלצים לעבוד בשבת. ולא להתרשם מגופים שפועלים בכח לפגוע בצביון היהודי של מדינת ישראל".

לסיום שיבח את תנועתו של שחל וכתב כי הוא "מחזק את דברי יאיר שחל ידידי ואת תנועת בני עקיבא על פועלם בתחום".

בתחילת השבוע פנה הפורום החילוני ליועמ"ש מנדלבליט, שר החינוך בנט ושרת המשפטים שקד, בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד תנועת הנוער וכן לשלול ממנה את תקציביה, בטענה שעברה על חוק החרם בכך שקראה לחבריה לרכוש מוצרים רק מבתי עסק שאינם מחללים שבת.