לחץ על נתניהו: קיים הבטחתך להחלת הריבונות ביו"ש

ראש הממשלה הורה שלא להעלות את יוזמת הריבונות לוועדת השרים לענייני חקיקה ובהתיישבות הפצירו בו שיחזור בו, "הזדמנות ההיסטורית שנפלה בחלקך. אין שום מניעה מלהחיל את הריבונות". מכתב דומה קיבל נתניהו מתנועת הריבונות

חדשות כיפה משה ויסטוך 08/02/18 13:29 כג בשבט התשעח

לחץ על נתניהו: קיים הבטחתך להחלת הריבונות ביו"ש
נתניהו ודורני, צילום: מועצת ישע

יו"ר מועצת יש"ע, חננאל דורני, וראשי רשויות ביהודה ,שומרון ובקעת הירדן שיגרו היום (חמישי) מכתב לראש הממשלה בו דרשו ממנו לקדם ולא למנוע את החלת הריבונות על שטחי ההתיישבות.

"שמחנו לראות את ההחלטה במרכז הליכוד שהתכנס לפני מספר שבועות, שהתקבלה פה אחד, הקוראת לממשלה להחיל את הריבונות הישראלית על ההתיישבות ביהודה, שומרון ובקעת הירדן", הם כתבו. 

לדבריהם, "מצבה של מדינת ישראל כיום בתחומים שונים, והתמיכה של ידידינו בארה"ב, כפי שבאה לידי ביטוי לפני כשבועיים בנאומו בכנסת של סגן הנשיא מייק פנס, מהווים יחד עיתוי מוצלח למהלך זה".

מוקדם יותר פורסם כי נתניהו הנחה להמתין עם הנחת הצעת החוק של ח"כ יואב קיש בנושא ומנסה למנוע מהיוזמה לעלות לוועדת השרים לחקיקה כבר ביום ראשון הקרוב.

"אנו רואים את ההזדמנות ההיסטורית שנפלה בחלקך להוביל מהלך חשוב זה", המשיכו ראשי יש"ע וציינו כי הם "מבקשים כי תאפשר את הצעת החוק לדיון ולאישור כבר בישיבת ועדת השרים הקרובה".

ממועצת יש''ע נמסר בהתייחס למכתב שנשלח כי "ראש הממשלה הבטיח בעבר ואמר כי אף יישוב לא יפונה בשום מצב, והוסיף כי כך גם הוסכם על ידי הממשל האמריקאי. כעת אין שום מניעה מלעמוד בהתחייבות זו ולהחיל את הריבונות על ההתיישבות הישראלית ביהודה, שומרון ובקעת הירדן, דבר שאינו נוגד את חזונו של ראש הממשלה".

כינוס שדולת א"י בנושא הריבונות

כינוס שדולת א"י בנושא הריבונותצילום: מירי צחי

מכתב דומה שלחו לנתניהו גם ראשי תנועת הריבונות, יהודית קצובר ונדיה מטר שכתבו לו כי הוא זכה "להיות המנהיג שבלם בעוז את הקמתה של מדינה פלשתינית על אף מחירים אישיים לא מבוטלים, ממשל עוין ולחצים בינלאומיים אדירים, אפשרת למרכז הליכוד להתכנס ולהצביע פה אחד בעד חזון הריבונות על מרחבי ההתיישבות ביהודה ושומרון והובלת את מהלך התגובה הציונית לטרור עם ההכרה בחוות גלעד כישוב מן המניין".

עוד הן כתבו כי "חזון הריבונות זוכה לתמיכה גורפת סביב שולחן הממשלה והקואליציה. כעת הדברים מונחים לפתחך. השלמת מהלך הריבונות בניצוחה של ממשלתך יזכה אותך להיכתב בספרי ההיסטוריה הישראלית כמשלים ניצחון מלחמת ששת הימים וכמי שהביא את הסוגיה המדינית לגמר ציוני לאומי ויהודי".

קצובר ומטר אף ציינו כי יש לנצל את הקשרים החמים על הממשל האמריקני שתומך בישראל, "קשריך האמיצים עם הממשל האוהד ביותר לישראל, ממשל טראמפ, והקשרים ההדוקים שיצרת עם מנהיגי המדינות המובילות בעולם, בהן רוסיה, הודו ואחרות, יכולים לשמש כעת כלי בידיך לחולל את המהפך הציוני לו כסף העם היהודי במשך אלפיים שנה, ריבונות על ליבה של הארץ, יהודה ושומרון. העם כמה למנהיגות ציונית גאה בשעת מבחן זו".