מועמד לראשות ממשלת ניגריה: "הפלסטינים לא צריכים להשפיע על היחסים עם ישראל"

מוחמד סנוסי דגאש, המשמש כחבר פרלמנט במדינה האפריקנית, נועד עם סגן שר הביטחון ואמר לו כי הוא רואה חשיבות בקשר של מדינתו עם ישראל. בן דהן: "למדתי שוב עד כמה מערכות יחסים עם מדינות העולם אינן תלויות בתוצאות הפתרון לסכסוך הישראלי- פלסטיני"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/11/17 13:06 יב בכסלו התשעח

מועמד לראשות ממשלת ניגריה: "הפלסטינים לא צריכים להשפיע על היחסים עם ישראל"
סגן השר, חבר הפרלמנט הניגרי ושאר המשלחת, צילום: ללא קרדיט

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן מהבית היהודי נפגש בתחילת השבוע עם חבר פרלמנט ניגרי ומועמד לראשות הממשלה במדינה שציין בפניו כי לקשרים בין שתי המדינות לא צריכות להיות השלכות מהסכסוך של ישראל עם הפלסטינים.

מוחמד סנוסי דגאש, שהודיע על כוונתו להתמודד על ראשות הממשלה בניגריה בעוד מעט יותר משנה, ציין בפני סגן השר כי הוא מוסלמי אשר פועל לשיתוף פעולה הדוק בין מדינתו לישראל בדגש על הנושא הכלכלי ועולם החלפת המידע.

לדבריו, מערכת היחסים בין שתי המדינות צריכה לעמוד בפני עצמה ועל בסיס אינטרסים משותפים ובלי כל קשר לסוגיה הפלסטינית ולעמדת מדינות ערב במזרח התיכון כלפי ישראל.

בן דהן אמר בעקבות השיחה כי הוא "למד שוב עד כמה העולם רואה בישראל מעצמה כלכלית שיכולה לתרום רבות לחיים האזרחים של מדינות העולם. מערכת יחסים זו, כפי שהשתקף בשיחה, איננה תלויה בתוצאות הפתרון לסכסוך הישראלי- פלסטיני. אני מקווה שמעמדות אלו ימשיכו לתפוס מקום רחב בקרב תושבי ניגריה ובעולם שלו. אני מאחל לחבר הפרלמנט הצלחה בבחירות הקרובות".