מה עשו הסטודנטים הסרוגים בסוכנות החלל הרוסית?

במסגרת קורס אסטרונומיה במכללת הרצוג נסעו הסטודנטים למדעים עד למוסקבה לביקור לימודי בסוכנות החלל הרוסית וראו בי השאר איך סטודנטים ישנים בעמידה

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/08/17 10:28 כא באב התשעז

מה עשו הסטודנטים הסרוגים בסוכנות החלל הרוסית?
הסטודנטים בסוכנות החלל הרוסית, צילום: דוברות

במכללת הרצוג החליטו לקחת את הסטודנטים למדעים הכי רחוק שאפשר, אל החלל. השנה יזמו במכללה קורס אסטרונומיה שהסתיים בחודש האחרון - במוסקבה הקרה.

 

21 סטודנטים וסטודנטיות מהחוג למדעים במכללה היוו את המשלחת ל"מסע אל החלל" במוסקבה. מטרת הסיור הייתה להעשיר את הידע של הסטודנטים בתחום חקר החלל והמדע. במהלך הסיור נחשפו הסטודנטים באופן מוחשי וחווייתי לחוקי הביולוגיה הכימיה והפיזיקה שנלמדו במהלך כל שנות הלימודים במכללה, כך נחשפו הסטודנטים לאופן מחזור המים בתחנת החלל,לעובדה שהאסטרונאוטים ישנים בעמידה, לניסיונות לגדל צמחיה בחללית ועוד. חוקי המדע הומחשו לא אחת לאורך כל הביקור, הן בתוך תחנת החלל, במרכז האימונים של האסטרונאוטים, והן בשיחות עם הקוסמונאוטים הרוסים.

הסטודנטים, העתידים ללמד את מקצועות המדע בחטיבות הביניים ובתיכונים,  החלו, תוך כדי הסיור,  לבנות  בסיס ל"תכנית לימודים" אשר תשלב יישומים של מקצועות המדע השונים עם חקר החלל בחטיבת הביניים.

ראשות החוג, ד"ר חוי ששון וד"ר מרב סיאני סיפרו על המסע כשיא לימודי ייחודי: " אנו מאמינות כי הדרך לגרום לתלמידים להתחבר למדע היא דרך קישור של עקרונות המדע לחיי היום יום: "רלוונטיות" היא אחד העקרונות שיכולים לסייע לתלמידים להתחבר למדע וליצור למידה משמעותית. לכן בתפקידנו כמכשירי מורי העתיד חשוב לנו  לקשר את הנלמד בחוג ליישומי המחקר המתקדמים ביותר, כגון חקר החלל."

רחל, סטודנטית שהשתתפה במשלחת סיכמה אף היא את החוויה המיוחדת: "זוהי חוויה שכל סטודנט למדעים חייב לעבור.  הסיור היה מדהים במידע שזרם אלינו. במראות האמיתיים של המעבורת. הקפסולות. טילי השיגור. ועוד .המפגש עם הקוסמונאוטים היה מרגש נחשפנו לסיפורים ששייכים רק להם. כל מפגש ברחוב . באוטובוס . בארוחות.  הפך ללימוד משמעותי של נושא החלל.  נחשפתי לעולם אחר עולם של חקר כל דקה ושנייה. אישית יצאתי מהסיור עם יותר אהבה ויותר אמונה בבורא עולם ויותר רצון ללמוד ולהחכים בכל תחום".

 

במכללה לומדים בימים אלו את לקחי הסיור וכבר מתכננים סיורים חוויתיים ומעשירים דומים בחוג למדעים ובחוגים נוספים בשנת הלימודים הקרובה.

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן