"מה מצפים שחיילים יעשו עם מחבל, יקראו תהילים לרפואתו"

במפלגות הדתיות המשיכו לגבות החיילים שנצפו שמחים בעקות ירי על פלסטיני סמוך לגבול ברצועת עזה. אופיר סופר: "מי ששירת בקריה מתרגש מכל איזה מילה והתבטאות". ח"כ מועלם: "על סמך מה קבעו הצעקנים שאותו אדם שנורה הוא אזרח תמים ולא פעיל טרור?"

חדשות כיפה משה ויסטוך 10/04/18 11:09 כה בניסן התשעח

"מה מצפים שחיילים יעשו עם מחבל, יקראו תהילים לרפואתו"
מפגין פלסטיני ברצועת עזה, צילום: דובר צה"ל

בצד הימני של המערכת הפוליטי המשיכו לגבות את החיילים שתועדו בסרטון ירי הצלף על פלסטיני ויצאו בחריפות נגד מי שבחר לגנותם.

מזכ"ל האיחוד הלאומי, אופיר סופר, ביקש מארגוני השמאל לשים לב דווקא לבקשת החיילים לפתוח באש על האדם שהתקרב לגדר תוך שהם מתריעים על הימצאות ילד בסביב.

"חיילי צהל פועלים ללא לאות למען הגנה על הגבולות של מדינת ישראל ועל אזרחיה", הוא אמר והוסיף כי "הגיע הזמן שהשמאל הישראלי ייקח אחריות על עצמו ויפסיק  לחפש כל הזמן סיבות או סרטונים כדי לתקוף את חיילי צהל ולהחליש את עמידתה האיתנה של ישראל".

לדבריו, "בימים האחרונים נוכחנו לגלות כי פעולות רבות של ארגוני השמאל  הרדיקליים מונעים מתוך רצון עז לפגוע בשמה של מדינת ישראל , ראינו זאת בעקבות ביטול נשיא הונדורס ואנו רואים זאת גם כעת".

על ארגוני השמאל שתקפו את החיילים הוא אמר כי "כנראה שמי ששירת בקריה ולא יודע מה זה מלחמה ופעילות מבצעית- מתרגש מכל איזה מילה והתבטאות. כל לוחם יודע  שהדבר העיקרי הוא לקיים את ה "הבא להרגך השכם להורגו" וזאת על פי פקודות צה"ל תוך שמירה על הערכים".

אתמול הופץ ברשתות החברתיות סרטון שבו נראים חיילים שמחים לאחר שצלף ירה בפלסטיני סמוך לגדר המערכת ברצועת עזה. מבדיקה ראשונית של צה"ל עלה כי מדובר באירוע שהתרחש לפני מספר חודשים וכי החיילים שתועדו הם לא אלה שירו.

התייחסה לדברי שטרן בקבוצה סגורה

לא מבינה מדוע מגנים את החייליםצילום: פלאש 90. מרים אלסטר

יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם רפאלי, הצטרפה לביקורת שהעביר סופר ואמרה: "שוב עליהם מיותר וצדקני על חיילי צה"ל עוד לפני שהצבא עצמו חוקר את המקרה. על סמך מה קבעו הצעקנים שאותו אדם שנורה הוא אזרח תמים ולא פעיל טרור?".

מועלים הוסיפה לשאול האם "הם שכחו שחמאס שולח אזרחים או מחבלים במסווה של אזרחים לעבר הגדרות במטרה לפגוע באזרחי ישראל ,דוגמת איסוף מודיעין או הנחת מטענים? רק בימים האחרונים ראינו כיצד חמאס עושה שימוש בהמוני אזרחים במטרה לאפשר לאנשיו לחדור לישראל ולפגוע בחיילי צה"ל

עוד היא ציינה כי "יש פה צדקנות מסוכנת שתפגע במוטיבציה של חיילי צה"ל לפעול ובהתאם תסכן את חיי אזרחי המדינה. באף מדינה בעולם אין איסור על חייל להביע שמחה ברגע שפגע באויב. מה אתם מצפים, שמיד לאחר מכן יקראו תהלים לרפואתו?".