מדוע בוטלה פגישתו של הרב הראשי עם הרבצ"ר?

על רקע סערת דברי הרבנים על צה"ל והרמטכ"ל יש הטוענים כי מדובר בחרם שהטילו איזנקוט וליברמן על מי שתקף את הצבא. לעומתם אמרו אחרים כי מדובר בדחייה זמנית בשל פטירת דודו של הרב יוסף. ח"כ סמוטריץ': "אני קורא לרמטכ"ל להתעשת"

חדשות כיפה משה ויסטוך 22/01/18 07:59 ו בשבט התשעח

מדוע בוטלה פגישתו של הרב הראשי עם הרבצ"ר?
ביטל לו פגישה עם הר הראשי? איזנקוט והרבצ"ר, צילום: פלאש 90. מארק ישראל סלם

חרם או דחייה זמנית? פגישתם של הרבצ"ר תא"ל הרב אייל קרים והרב הראשי הרב יצחק יוסף, שתוכננה להיום (שני) בוטלה מסיבה שאינה ברורה.

סיבה אחת אפשרית, שנטענה אמש בערוץ 7, היא שמדובר בתגובת הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט למתיחות השוררת בין צה"ל לחלק מהרבנים ובראשם הרב שמואל אליהו שקרא בשבוע שעבר לראש הממשלה לפטרו.

מצדדי טענה זו העריכו כי הרדבר נעשה בהנחייתו של שר הביטחון אביגדור ליברמן שלא אהב את דברי הרב אבינר ב'כיפה' והרב אליהו וכן את הגיבוי שלו זכה האחרון מהרב הראשי שאמר לו כי אביו היה גאה בו על עמדותיו

הן בצה"ל והן בלשכתו של הרב יוסף סירבו להתייחס לנושא, אך ב'מאקו' פורסם כי בסביבת הרב ראשי תלו את ביטול הפגישה בפטירת דודו, אחיו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל, שהלווייתו תיערך בימים הקרובים וכי הוא ייפגש עם הרב קרים במועד אחר.

הרב יוסף

הרב יוסףצילום: צילום מסך

מי שבחר את לתקוף את הרמטכ"ל על ביטול הפגישה היה ח"כ בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי שאמר כי "הנחיית הרמטכ"ל לרבצ"ר לבטל פגישה שנקבעה עם הראשון לציון חמורה ועל פניו היא מנוגדת לחוק. על פי החוק הרבצ"ר הוא חבר מועצת הרבנות הראשית שבראשה עומד הרב הראשי כך שהם אמורים להיפגש ולעבוד ביחד. פוליטיקה של שר הביטחון ופקודות של הרמטכ"ל לא יכולים לגבור על חוק, ואני קורא לרמטכ"ל להתעשת".

בשבוע שעבר עוררו דבריו של הרב אבינר סערה, לאחר שציין כי על הצעירים הדתיים להתגייס ליחידות הקרביות המסורתיות שעל טהרת הבנים או ליחידות החרדיות. ליתר הוא המליץ לחכות עם גיוסם עד שצה"ל יחזור למדיניות ההפרדה בין המינים גם ביחידות השדה וגם באלה העורפיות.

רב העיר צפת גיבה אותו ואף טען כי על ראש הממשלה לפטר את הרמטכ"ל בשל הירידה החדה במוטיבציה להתגייס לשירות קרבי, ירידה שהוא תלה אותה באג'נדה לערבב בין המינים ביחידות השונות.