מדוע ב'בניין שלם' מצניעים פרסום של יום עיון העוסק בהכוונת תלמידות לשירות לאומי?

במסגרת הכנס השנתי של בניין שלם, יתקיים גם יום עיון מיוחד, ביוזמת רשת 'צביה' שיעסוק באתגרי השירות הלאומי, אך הוא אינו מפורסם בציבור. גורם השותף בארגון האירוע טוען כי אי הפרסום נובע מחשש להתעמת עם המצדדים בגיוס בנות לצבא

חדשות כיפה משה ויסטוך 29/06/17 11:21 ה בתמוז התשעז

מדוע ב'בניין שלם' מצניעים פרסום של יום עיון העוסק בהכוונת תלמידות לשירות לאומי?
מחנכות ותלמידות. למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: פלאש 90. גרשון אלינסטון

ביום שלישי הקרוב (4.7), במסגרת כנס 'בניין שלם' השנתי, ייערך יום עיון מיוחד למחנכות בנושא הכוונת בנות לשירות לאומי בהובלת רשת צביה. עם זאת, האירוע לא פורסם לצד שאר מושבי הכנס ובין המארגנים נשמעו קולות כאילו בבניין שלם חוששים להתעמת עם ארגונים התומכים בגיוס בנות לצבא ולא רוצים להיות מתוייגים רק כמעודדי שירות לאומי.

ביום העיון, שיועד תחילה למחנכות רשת צביה, יגיעו מחנכים ומחנכות שינסו לשפר את תדמית השירות הלאומי וחשיבותו, לאור השיח הער שמתקיים בנושא גיוס בנות דתיות לצה"ל.

בשיחה עם 'כיפה' אומר אחד המארגנים, הרב יוני מילוא, כי באירוע בהחלט יהיה קו ברור להכוונה לשירות לאומי, אך לצד זה יהיו גם דוברים שידברו על השירות בצה"ל ועל היתרונות שבגיוס לצבא. "מטרתנו לאזן מעט את השיח שנוצר בתקופה האחרונה ולהסביר שגם בשירות הלאומי, עם כל הבעיות, יש אתגרים חשובים". בין משתתפי הכנס ניתן יהיה למצוא את ראשת אולפנת להבה, הרבנית שולמית בן שעיה, סא"ל במיל' שלום אייזנר, הרב אלישע וישליצקי ועוד.

יום העיון להכוונת בנות לשירות לאומי

הפרסום לארוע שהופץ על ידי רשת 'צביה'                                                                                 צילום מסך

בניגוד לפרסום הרחב של כנס בניין שלם ולאפשרות הרישום דרך האינטרנט, יום העיון למחנכות פורסם כמעט במחתרת ודפי הסבר על התכנים עם פרטי ההרשמה, נשלחו באופן עצמאי על ידי רשת צביה למחנכות הרשת. עם זאת, ברשת 'צביה' מדגישים כי מטרתם הייתה ליצור כנס ארצי שפתוח לכלל ציבור המחנכים, מטרה שלא זכתה לשיתוף פעולה.

גורמים בבניין שלם מסרו ל'כיפה' כי מבחינתם אין שום סיבה לפרסם את האירוע תחת חסותם, מאחר והיום לא מאורגן על ידם, אלא על ידי 'צביה'.

"זה לא פורסם כי נעשו הרבה טעויות בדרך", אומר מצדו איש רשת צביה הרב גדעון בשן, "זה היה אמור להיות כנס ארצי ואמור היה להיות מפורסם, אבל בגלל טעויות טכניות ובעיה בשיתוף הפעולה עם בניין שלם, הדבר נדחה ונדחה עד שהם הודיעו לנו שהם לא יכולים להכניס את זה לפרסום הכללי".

לדבריו, ב'צביה' ביקשו לפחות "פרסום צדדי עם הפניה מיוחדת, אבל גם זה לא הסתדר. אין לי תשובות מדוייקות למה זה לא פורסם אבל לא כל הציפיות שלנו התממשו וזה מצער אותנו".

גורם נוסף שאחראי על תכני יום העיון טוען כי הסיבה שבבניין שלם לא ששו לפרסם את תכני האירוע ודבר קיומו, נעוצה בעובדה שהם לא רצו להכניס את עצמם לויכוח על סוגית גיוס הבנות הדתיות לצבא, או הכוונתם לשירות הלאומי. לדבריו, בקרב אנשי בנין שלם, עימם הוא שוחח, עלה חשש מלהתעמת עם ארגונים התומכים ומעודדים גיוס בנות לצבא.

כמו כן הוא אומר ל'כיפה', כי למושבי הכנס הוזמנו עשרות חיילות דתיות ולדעתו בארגון לא רצו ליצור עבורן תחושת אי נעימות, שעלולה הייתה להיווצר במידה ופרסום האירוע היה יוצא אל הפועל.

על אף פנייתנו לבניין שלם, תגובתם לטענות טרם התקבלה.