מגזר מגויס: 70% ממוסדות החינוך המובילים בגיוס שייכים לציונות הדתית

מנתונים שפרסם הצבא עולה כי את חמשת המקומות הראשונים ברשימה ששקללה את אחוזי הגיוס, השירות בקרבי והיציאה לקצונה, כבשו בתי ספר סרוגים. האם ילדיכם לומדים באותם מוסדות?

חדשות כיפה משה ויסטוך 05/12/17 07:12 יז בכסלו התשעח

מגזר מגויס: 70% ממוסדות החינוך המובילים בגיוס שייכים לציונות הדתית
תנו לצה"ל לנצח. טנק באימון, צילום: פלאש 90. עופר צידון

מנתוני הגיוס שפרסם צה"ל הבוקר (ג') עולה כי מבין 10 בתי הספר המובילים בכל מה שקשור לגיוס תלמידים, שירותם ביחידות לוחמות ויציאתם לקצונה, 7 מהם משתייכים לציונות הדתית.

הנתונים מתייחסים למתגייסים בשנת 2014 וליוצאים לקצונה בשנת 2016. בראש הרשימה ניצבת ישיבת בני עקיבא סוסיא עם שיעור גיוס של 92.5%, כשמרביתם המוחלט (97.1%) התגייס ליחידות קרביות ו-27.6% המשיכו לתפקידי קצונה.

במקום השני ממוקמת ישיבת בני עקיבא שדה יעקב עם 100% גיוס, 82% מיצוי ללחימה ויותר מרבע שיצאו לקורס קצינים. במקום השלישי ניצב בית הספר של הקיבוץ הדתי, שדה אליהו שבטירת צבי, שלו יש גם כן 100% גיוס עם 82% מיצוי לחימה ו-18% יציאה לקצונה.

למקומות הרביעי והחמישי הגיעו ישיבת אמית נחשון שבישוב נחם וישיבת בני עקיבא אור עציון שבמרכז שפירא. קבוצת יבנה של הקיבוץ הדתי מוקמה במקום השביעי ואילו ישיבתבני עקיבא 'נר תמיד' שבחשמונאים סגרה את הגיעה למקום התשיעי.

מתוך נתוני הצבא

מתוך נתוני הצבאצילום: דובר צה"ל

יש לציין כי הציון המשוקלל שנתנו בצבא לכלל הערים, הישובים ומוסדות החינוך שנבדקו, חושב מ-50% שיעור הגיוס, 25% שיעור המיצוי ללחימה ולתפקידים משמעותיים ו-25% למיצוי לקצונה.

העיר המובילה בישראל לפי נתונים אלה היא גבעת שמואל עם 89.4% גיוס, 56.1% מיצוי ללחימה ו-16% מיצוי לקצונה. אחריה ניצבת מודיעין-מכבים-רעות עם 89.4%, 56% ו-13.4% בהתאמה.

מבין עשרת המועצות האזוריות המובילות ניתן לציין את מועצת גוש עציון שמוקמה המקום השמיני עם 85.8% גיוס לצד 78.5% מיצוי ללחימה ו-13.5% לקצונה. בדירוג המועצות המקומיות הגיעה מועצת אפרת למקום השמיני עם 85.3% גיוס, 68.25 מיצוי ללחימה ו-7.4% שהמשיכו לקצונה.

מנכ"ל מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא, אלחנן גלט, התייחס למיקומם של 4 ממוסדות הרשת העשירייה הראשונה ואמר כי נמסר כי הם "מחנכים באמצעות המורים לאהבת העם והמדינה . אנחנו מחנכים לעשות את הכל מתוך עולם של תורה ושליחות , כשתלמידנו מתגייסים הם רואים בכך זכות ולא רק חובה. מבחינתנו זוהי זכות לגדל ולחנך נוער כזה נפלא".

ראש רשת החינוך של הקיבוץ הדתי, משה קינלי טור פז, התייחס לכך ששניים מבתי הספר של הרשת התברגו לרשימת עשרת המובילים ואמר כי "פירות החינוך הערכי בולטים לאורך עשרות שנים במוסדות תנועת הקיבוץ הדתי. העובדה כי 70 אחוז מהתלמידים בתיכוני יבנה ודרכא שקד שדה אליהו אינם קיבוצניקים מראה כי ניתן לחזק את החינוך בפריפריה ולהופכו למצויין ללא קשר למוצא התלמידים ולאתגרים הסוציואקונומיים עימם הם מתמודדים. רשת החינוך של הקיבוץ הדתי תמשיך להעניק חינוך איכותי בכל רחבי ישראל ומתכננת הרחבה וצמיחה של מוסדותיה בשנים הקרובות".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן