במשטרת ישראל "ביערו את החמץ" ועצרו מאות שב"חים

כוחות רבים של מג"ב ומשטרה פשטו על עשרות מוקדים שונים ועצרו קרוב ל-500 שוהים בלתי חוקיים, כלי נשק, ביצים ואפילו מסוק. לכבוד חג הפסח המבצע זכה לשם מקורי במיוחד

חדשות כיפה משה ויסטוך 27/03/18 15:24 יא בניסן התשעח

במשטרת ישראל "ביערו את החמץ" ועצרו מאות שב"חים
מבצע "ביעור חמץ". לוחם בזמן הפשיטה, צילום: דוברות משטרת ישראל

משטרת ישראל יצאה בתחילת השבוע למבצע רחב היקף, שהגיע לשיאו אמש (שני), במטרה לעצור מספר רב ככל היותר של שוהים בלתי חוקיים. השם המקורי שנבחר למבצע היה - "ביעור חמץ"

2,300 לוחמי ולוחמות מג"ב, שוטרים ומתנדבים פשטו, בסיוע היחידה האווירית, יחידת אתג"ר וכוחות משטרה נוספים. על עשרות מוקדים ברחבי הארץ.

אקדח שנתפס בפשיטה

אקדח שנתפס בפשיטהצילום: דוברות משטרת ישראל

. במהלך המבצע עוכבו או נעצרו 583 חשודים, ביניהם 468 שוהים בלתי חוקיים, 17 החשודים בהלנת שוהים בלתי חוקיים, 8 החשודים בהעסקתם, 24 בהסעתם ו- 14 עצורים החשודים בפעילות טרור. 

בנוסף לכך איתרו כוחות המשטרה כ-12,000 ביצים בניסיון להבריחן במעברי עוטף ירושלים לשטחי ישראל. במבצע אף הוחרם מסוק ונעצרו בחשד להטסתו 2 חשודים ללא רישיון טייס. עוד אותרו מספר משחטות רכב, משחטות בשר שחורות, 8 כלי נשק ועשרות ק"ג סמים.

גם זה נתפס בפשיטה

גם זה נתפס בפשיטהצילום: דוברות משטרת ישראל

במשטרה ציינו כי הצלחת המבצע התבססה על שבועות ארוכים של איסוף מידע מודיעיני תוך ביצוע פעילויות מבצעיות מקדימות למבצע "ביעור חמץ" שהחל בסוף השבוע והסתיים אמש כשבשיאו של המבצע פשטו אתמול בשעה 03:00 כ-2,300 לוחמי מג"ב, מתנדבים ושוטרים על עשרות מוקדים שונים ברחבי הארץ במקביל, תוך ביצוע צווי חיפוש ומעצרים.

ממשטרת ישראל נמסר כי היא "תמשיך לפעול לשמירה על ביטחונם, שלומם ורכושם של אזרחי ישראל הנורמטיביים, הכל תוך שמירה על שלטון החוק בכל מקום ובכל זמן".

לוחמת מג"ב בפעולה

לוחמת מג"ב בפעולהצילום: דוברות משטרת ישראל

מבערים את "החמץ". לוחמי מג"ב

מבערים את "החמץ". לוחמי מג"בצילום: דוברות משטרת ישראל

 

כלי נשק שנתפס

כלי נשק שנתפסצילום: דוברות משטרת ישראל

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן