מאסר על תנאי וקנס כספי לרב הראשי לשעבר

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, צבי סגל גזר הבוקר (ה') שנת מאסר על תנאי וקנס כספי בסך רבע מיליון שקלים על הרב הספרדי הראשי לישראל לשעבר, הרב אליהו בקשי דורון, שהורשע במעורבות בפרשת "תארי הרבנים". בהכרעת הדין צוין כי הרב בקשי דורון לא קיבל דבר לכיסו בעקבות מעשיו

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/08/17 12:26 כה באב התשעז

מאסר על תנאי וקנס כספי לרב הראשי לשעבר
הרב בקשי דורון, צילום: Yaacov Cohen/Flash90

.גזר הדין ניתן  הבוקר לרב בקשי דורון במסגרת הסדר לעניין העונש שהושג בין הפרקליטות ובין הרב.ההסכם כלל בין היתר ויתור של המדינה על הקביעה כי יש במעשיו של הרב קלון, ומנגד ויתור של הרב בקשי דורון על חלק מהזכויות הפנסיוניות המגיעות לו מהמדינה.

הרב בקשי דורון הורשע בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, ניסיון לקבלת דבר במרמה, מתן תעודה כוזבת ומרמה והפרת אמונים.

השופט סגל ציין כי באופן רגיל העונש על עבירות מסוג זה כוללות עונש מאסר בפועל של עד חמש שנים אך בשל גילו המתקדם של הרב ומצבו הבריאותי החליט להקל בעונשו. 

תחילת הפרשה במכללות ללימודים תורניים במסגרתם למדו מאות רבות של משרתים בכוחות הביטחון תוכנית לימודים מקוצרת. בסיום הלימודים קיבלו מרבית הלומדים תעודות "השכלה תורנית גבוהה", אשר העניקו להם הטבות שכר בדומה לתארים אקדמיים, זאת על אף שהתוכנית והבחינות לא עמדו בדרישות הסף שקבעה מועצת הרבנות הראשית לעניין.

בהכרעת הדין נקבע כי הרב בקשי דורון התנגד תחילה להענקת התעודות ללומדים בתכניות אלו, ואף מנע זאת, במשך זמן רב. אולם, בעקבות לחצים שהופעלו עליו, בין היתר על ידי חברים במועצת הרבנות הראשית, הורה לחתום על התעודות, למרות שידע כי הלומדים שקיבלו אותן אינם עומדים בקריטריונים שנקבעו. עם זאת צוין בהכרעת הדין כי הרב בקשי דורון לא קיבל דבר לכיסו בעקבות מעשיו.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן