על הזהות היהודית של אבי גבאי: "מאמין ביהדות ליברלית יותר"

אבי גבאי, יו"ר מפלגת העבודה הנבחר, צם ביום כיפור (לפעמים), אוכל כשר (אבל לא רק) וטבעי לו לברך שהחיינו. מהי הזהות היהודית של גבאי?

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/07/17 20:50 יז בתמוז התשעז

על הזהות היהודית של אבי גבאי: "מאמין ביהדות ליברלית יותר"
אבי גבאי, צילום: פלאש 90

מהי הזהות היהודית של אבי גבאי שנבחר רק אתמול ליו"ר מפלגת העבודה? שאלה זו מקבלת משקל רב כעת כשגבאי יכול למצוא עצמו מתמודד על ראשות הממשלה. 

בראיון לעמליה דואק מידיעות אחרונות, אמר גבאי: "אני מאמין גדול בדת היהודית ובתרומתה לעולם, יודע תפילה, וביום הכיפורים האחרון אפילו צמתי אחרי מספר שנים שבהן לא צמתי, ואני אוכל גם כשר אבל לא רק, ומאמין ביהדות ליברלית יותר". 

לאחר שהתבשר על זכייתו בבחירות לראשות המפלגה, בירך גבאי "שהחיינו" . לאחר שנשאל על כך אמר: "זה חלק מזה שאנחנו יהודים, אני יהודי ועשיתי דבר שהוא טבעי מאוד מבחינתי לברך ברכה כזאת. אני עושה את מה שאני מאמין בו, מדבר את האמת שלי. לא מתחפש לשום דבר אחר". עוד אמר  "גם אתמול כשהגעתי בג'ינס היו שהעירו לי על מה שלבשתי, אבל אני לא עושה הצגות. אני מביא איתי את מי שאני. כן, גם לומר 'שהחיינו'".

רעייתו, איילת גבאי התייחסה לנושא בראיון לאולפן ynet ואמרה: "אבי בא מבית מסורתי ואני למדתי בבית ספר ממלכתי דתי לבנות, לכן אנחנו בקיאים בכל ההלכות. אנחנו במשפחה שומרים על בית מסורתי. ביום שישי בערב אנחנו מקדשים, אני מדליקה נרות ויש ארוחה משפחתית. יש לנו כבוד ליום כיפור ולצום ואנחנו מאוד מכבדים את המסורת. זה דבר שהוא מאוד חשוב".