"היינו מאוד מרוכזים במשימה, הובלנו את התקיפה"

הטייס והנווט שנפגעו מטיל נ"מ ונטשו את מטוסם סיפרו על שאירע בשבת האחרונה בגבול עם סוריה. בחקירת חיל האוויר נבדקת האפשרות שההתמקדות במשימת השמדת המטרות האיראניות גרמה לכך שלא הצליחו לחמוק מהפגיעה

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/02/18 08:59 כז בשבט התשעח

"היינו מאוד מרוכזים במשימה, הובלנו את התקיפה"
המטרה האיראנית שהושמדה בעומק סוריה, צילום: דובר צה"ל

התקרית בצפון, במהלכה הופל מטוס ישראלי על ידי טיל נ"מ סורי מצויה עדיין בחקירה, אך ממצאים ראשונים העלו כי יתכן ואנשי הצוות התמקדו בהשמדת המטרות ולכן לא הצליחו לחמוק מאחד הטילים שפגע בהם.

ב'ישראל היום' פורסם הבוקר (ראשון) כי הסורים שיגרו 25 טילים נגד מטוסים לעבר כוח חיל האוויר הישראלי. אחד מהם ככל הנראה ננעל על המטוס שנפל ולאחר שנפגעו מרסיסי הטיל החליטו הטייס והנווט לנטוש את הכלי, במהלך שהוגדר על ידי מפקד החיל כהחלטה נכונה.

עוד דווח כי נבדקת האפשרות שהמערכת האלקטרונית שאמורה לסייע בסיכול פגיעת הטילים במטוסים הופעלה כראוי והאם בקרב הכוחות הייתה שאננות שנבעה מהשגרה היחסית של הפעילות המבצעית.

https://www.facebook.com/www.0404.co.il/videos/1898139696925469/

אמש פורסם ב"החדשות" עדותם של הטייס והנווט, רס"ן ע' ורס"ן א' שאמרו כי הם היו "מאוד מרוכזים במשימה, הובלנו את התקיפה".

רמ"ט חיל האוויר, תא"ל תומר בר, התייחס לאירוע כבר בשבת כשאמר בין היתר כי  "הטייסים לא דיווחו שנפגעו אלא עשו נוהל נטישה, מאז 1983 לא נפגע לנו מטוס מאש אויב. הטייסים בדיוק תקפו את קרון הבקרה שהפעיל את המל"ט האיראני. אנחנו בוחנים ממה הטייסים נפגעו, מהטיל עצמו או מהנטישה. לא ברור האם הטיל פגע במטוס אך אנו מעריכים שכן. הירי היה סורי ולא אף גורם אחר".