לראשונה: נמנע מח"כים לטוס במימון ה-BDS

נסיעתם של שני חברי כנסת מהרשימה המשותפת לחו"ל במימון ארגונים תומכי החרם על ישראל נאסרה על ידי ועדת האתיקה. ח"כ ג'בארין בתגובה: "שוקל לפנות לבג"ץ"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/03/18 12:35 כז באדר התשעח

לראשונה: נמנע מח"כים לטוס במימון ה-BDS
צילום: פלאש 90. הדס פרוש

ועדת האתיקה של הכנסת אסרה אתמול (ג') לראשונה על חברי כנסת לטוס לחו"ל במימון ארגונים תומכי BDS. על ח"כ ג'בארין מהרשימה המשותפת נאסר לטוס לארה"ב במימון הארגון "קול יהודי לשלום", וגם נסיעתה של חברת מפלגתו, ח"כ חנין זועבי, לכנס באירלנד נאסרה.

בתשובת ועדת האתיקה לח"כ ג'בארין נכתב כי "הארגון שמבקש להזמינך ולממן את נסיעתך, נמנה על רשימת ארגונים שהוכנה על ידי המשרד לעניינים אסטרטגיים והסברה, שעניינה 'ארגוני החרם המרכזיים שפועלים באופן עקבי רציף ומתמשך נגד מדינת ישראל, תוך הפעלת לחץ על גופים, מוסדות ומדינות להחרים את ישראל'".

עוד נאמר כי הארגון "נחשב כיום לאחד מארגוני החרמות המובילים בארצות הברית ומצהיר על תמיכתו ב-BDS ככלי לא אלים, אשר יכריח את מדינת ישראל לשנות את מדיניותה ולשחרר את 'השטחים הכבושים'". 
 
בהחלטת הוועדה צוין גם כי הארגון אירח את "המחבלת רסמיה עודה אשר הורשעה ברצח שני אזרחים ישראלים בשנות השישים כאחת הדוברות המרכזיות" בכנס האחרון שקיים.
 
 "החלטת הוועדה מהווה פגיעה קשה בחופש הפעילות הפוליטית שלי כנבחר ציבור. מדובר בפעילות שהינה חלק מהותי מתפקידי כחבר כנסת באופוזיציה, ואין זה מתקבל על הדעת לא לאפשר לי לקיימה", אמר ג'בארין בתגובה.

 "אני שוקל לפנות לבג"ץ, הן כנגד ההחלטה הקונקרטית נגד נסיעתי והן באופן עקרוני נגד התיקון החדש בכללי האתיקה, שהסמיך את הוועדה לא לאשר נסיעות במימון גופים תומכי חרם", אמר.