לראשונה מוצר כשר של 'צהר'. הרב סתיו ל'כיפה': "לא ניתן לדכא את הרצון בפתיחת עולם הכשרות"

בארגון הציגו את סט ארבעת המינים שנמכר לציבור הרחב ומחכים לאפשרות להיכנס גם לעולם כשרות המזון במקום הרבנות הראשית. הרב סתיו: "יש להגביה את רמת הכשרות לא בקנסות על ספק עבירות טכניות. הרבנות הראשית חייבת להיות רגולטור בלבד"

חדשות כיפה משה ויסטוך 02/10/17 17:35 יב בתשרי התשעח

לראשונה מוצר כשר של 'צהר'. הרב סתיו ל'כיפה': "לא ניתן לדכא את הרצון בפתיחת עולם הכשרות"
ארבעת המינים בכשרות של צהר, צילום: דוברות

בארגון רבני 'צהר' מסתכלים על היום האפשרי שאחרי שליטתה הבלעדית של הרבנות הראשית בעולם הכשרות ופרסמו היום (שני) מוצר ראשון שקיבל את חותמת הארגון.

מדובר בסט ארבעת המינים שהארגון הטביע עליו את החותמת "צהר לכשרות" ושנמכר עד כה בכ-500 יחידות לקיבוצים ולקהילות שונות ברחבי הארץ.

יש לציין כי נושא מערך הכשרות והוצאת חותמת הארגון למוצרים שונים כבר נידונה בעבר, אך עד היום הוא לא הבשילה לכדי מעשה. יו"ר ארגון ורב העיר שהם, הרב דוד סתיו, אומר ל'כיפה' כי אין קשר בין הדברים לבין הדיונים בבג"ץ בנושא הכשרות, "נושא הכשרות של ארבעת המינים עלה על שלחננו במשך תקופה ארוכה ללא כל קשר להחלטות הבג"ץ. במשך זמן רב ראינו צורך לסייע במאבק על הוזלת המחירים לצד סיוע בפקוח משמעותי על הכשרות שכן לישראלים רבים אין את הידע על החשוב או הפוסל במצווה זו".

לדבריו, בניגוד למוצרי מזון בשוק ארבעת המינים אין כל מניעה לספק חותמת כשרות של הארגון, "ארבעת המינים אינו מוצר מזון ולכן חק הונאה בכשרות אינו חל עליו ממש כמו שאינו חל על תפילין או ציצית".

הרב סתיו מתייחס גם לפרסומים האחרונים בנושא הקנסות שהטילה הרבנות הראשית על בתי עסק שונים, בטענה שהציגו את עצמם ככשרים. "לא ניתן לדכא את הרצון בפתיחת עולם הכשרות לקבוצות שונות על ידי קנסות", הוא תוקף את הרבנות ומוסיף כי "ענייננו בעולם להעמיק ולהגביה את רמת הכשרות על ידי פקוח ענייני ולא בקנסות על ספק עבירות טכניות. לא על זו תהא תפארתנו. הרבנות הראשית חייבת להיות רגולטור על אכיפת הלכות הכשרות אבל לא מעסיק של אלפי משגיחים".

חותמת הכשרות של צהר

חותמת הכשרות של צהרצילום: דוברות

בין המקומות שבהם נמכרו ארבעת המינים ניתן לציין את נתניה, פתח תקווה, אשדוד, ראשון לציון, אור עקיבא ועוד. בארגון ציינו כי רווחי המכירה ינותבו חזרה לקהילות. לדבריהם הם מוכרים לקהילות את ארבעת המינים במחירי עלות, הקהילה ימכרו את הסטים במחירים שיש בצד מעט רווח שיחזור לקהילה בצורת מיזם שייבחר על ידי כל מקום ומקום

בנוסף לכך הדגישו ב'צהר' כי "מדובר בעוד שלב של הארגון בדרך להקמת מערך כשרות משלו אם וכאשר יבשילו התנאים לכך מבחינה חוקית".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן