לראשונה: אשה תכהן כממונה על ההקדשות בבתי הדין הרבניים

עו"ד רחל שקרג'י תהיה אחראית על ניהול נכסים שנתרמו למטרות ציבוריות בשווי מיליארדי שקלים. "מברכים על כניסתה לתפקיד ומאחלים לה הצלחה רבה", אמרו בהנהלת בתי הדין

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/05/18 16:32 א בסיון התשעח

לראשונה: אשה תכהן כממונה על ההקדשות בבתי הדין הרבניים
בתי הדין הרבניים, צילום: פלאש 90. יוסי זמיר

הפיקוח על ההקדשות הדתיים מטעם בתי הדין הרבניים יעבור בקרוב לידיה של עו"ד רחל שקרג'י, והיא תהפוך לאשה הראשונה שמתמנה לתפקיד זה, כך פורסם היום (ג') ב"הארץ".

שקרג'י, שכיהנה עד לאחרונה כמפקחת על ההקדשות הציבוריים, תהיה אחראית על ניהול נכסים שתרמו אנשים פרטיים וקרנות שונות למטרות ציבוריות שעיקרן דתיות, בשווי מיליארדי שקלים.

בשנתיים האחרונות מונו שתי נשים נוספות לתפקידים בבתי הדין הרבניים שאוישו במשך שנים בידי גברים בלבד. אחת מהן מונתה למנהלת אגף משאבי אנוש והשנייה מונתה לסמנכ"לית בתי הדין.

"זה תפקיד בעל משמעות, בכיר ומשפיע", צוטט ב"הארץ" עו"ד רפי רכס מהייעוץ המשפטי של בתי הדין. "התמודדו לתפקיד גם גברים, אך היא היתה המתאימה ביותר וזה כמובן רצוי ואנו שמחים על כך. בשנים האחרונות, גם בשל הביקורת הציבורית שאנו ערים לה, נבחרו למספר תפקידים בכירים מאוד נשים, חלקן לא דתיות", הוסיף.

בהנהלת בתי הדין הרבניים אמרו: "אנו מברכים את גברת שקרג'י על כניסתה לתפקיד הממונה על ההקדשות ומאחלים לה הצלחה רבה במילוי תפקידה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן