לפתוח תיק נישואין באמצעות הוואטסאפ? זה אפשרי

ארגון הרבנים 'בנעם דניאלי' פתח, בשיתוף פעולה עם הרבנות הראשית, אפשרות לשליחת מסמכים בהודעות במטרה לקצר את הליך ההרשמה לנישואין, "אפשר לשלוח את כל המסמכים. לקבוע עם הרב עד חצות, וגם בימי שישי ובמוצאי שבת לזוגות שלא יכולים להפסיד יום עבודה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 27/11/17 10:08 ט בכסלו התשעח

לפתוח תיק נישואין באמצעות הוואטסאפ? זה אפשרי
הודעה בטלפון, צילום: shutterstock

רוצים להירשם לנישואין אך אין לכם זמן להגיע למשרדי המועצות הדתיות ולהביא את האישורים הרלוונטים?כעת תוכלו לשלוח אותם בוואטסאפ ולקצר משמעותית את משך הליך פתיחת התיק.

"כיום, הדרך שצריכים לעבור בני זוג שרוצים להירשם לנישואים היא ארוכה", אמר הבוקר (שני) הרב ישראל ריאני מייסד ארגון 'בנעם דניאלי' ל'ישראל היום'.

לדבריו הזוגות "צריכים להגיע לרבנות לפעמים פעמיים ואפילו שלוש  וארבע פעמים. זה מסרבל את ההליך, אנשים מפסידים ימי עבודה וזה יוצר לא מעט בעיות אצל הזוגות". הרב ריאני, שעומד בראש ארגון הרבנים שעובד בשיתוף פעולה עם הרבנות הראשית, סיפר כי הם החליטו לספק פתרון יצירתי שיקצר את התהליכים.

"מעכשיו אפשר להיכנס לאתר שלנו", הוא הסביר, "ישם יש לינק שמפנה לשליחת חומרים לוואטסאפ ודרכו אפשר לשלוח הכל - תעודות זהות, תעודות נישואים של ההורים ושאר המסמכים שצריך להגיש. אחרי זה קובעים פגישה עם הרב  בכל שעה, עד חצות, וגם בימי שישי ובמוצאי שבת לזוגות שלא יכולים להפסיד  יום עבודה. ובהמשך, אחרי החופה, הרב יהיה זה שיחזיר  את הכתובה לרבנות".

לא מעוניינים בנישואין אזרחיים?

יותר ירשמו לנישואין דרך הרבנות הראשית?צילום: Serge Attal/Flash90

לדעתו פתרון מתקדם זה צפוי להקטין משמעותית את מספר הזוגות שבוחרים לא להירשם ברבנות הראשית עקב הסיבוכים הבירוקרטים, "הביורוקרטיה, לצערי, היא אחד המחסומים העומדים בין הזוג לבין הרישום לרבנות. לצערנו הרב יש זוגות רבים שבוחרים להינשא שלא כדת משה וישראל בגלל ההליך הארוך שעלול להיות מורכב ומתיש. באישור ובהנהגת הרבנים הראשיים אנחנו שוקדים כל העת למציאת פתרונות כדי לשפר את הליך שירותי הרישום לנישואים ולהפוך אותו  להליך ידידותי ונוח יותר".

עוד הוא אמר כי "אנחנו שומעים הרבה תלונות על הרבנים והרבנות הראשית שהיא ארכאית ולא מתקדמת, את זה באנו לשפר באמצעות השימוש באפליקציה. זה יהיה הליך קל יותר".

לסיום הוא ציין כי "הרבה פעמים אנחנו שומעים על שימוש שלילי בווטסאפ, שמועות אכזריות,  שיימינג, לשון הרע, סרטונים לא צנועים שעוברים שם. אנחנו בוחרים להשתמש באפליקציה הזאת לשימוש לטובה ולהרבות קדושה בעם ישראל".