לפיד על נתניהו: "פטריוט, אך הוא לא ראש הממשלה הנכון כרגע"

יו"ר יש עתיד סובר כי "אין הדתה במערכת החינוך", שבמידה וישראל תקבל תשובות משכנעות מהפלסטינים, "אז כן יהיה פינוי של יישובים" ורואה את עצמו במתמודד הריאלי היחידי מול ראש הממשלה, "יש רק 2 שחקנים מרכזיים, ביבי ואני"

חדשות כיפה משה ויסטוך 04/07/17 16:08 י בתמוז התשעז

לפיד על נתניהו: "פטריוט, אך הוא לא ראש הממשלה הנכון כרגע"
יאיר לפיד מתראיין אצל עמית סגל, צילום: אבישג שאר-ישוב

יו"ר מפלגת יש עתיד, ומי שרואה את עצמו כראש הממלשה הבא של ישראל, יאיר לפיד, שוחח היום (שלישי) עם עמית סגל ופרש את דעותיו על נתניהו, ישובי יהודה ושומרון, הטענות על הדתה במשרד החינוך ועוד.

לפיד ניסה למצב את עצמו, גם בועידת מקור ראשון לכלכלה, כמתמודד היחידי שיכול לנצח את נתניהו, "במרחב הפוליטי היום יש רק 2 שחקנים מרכזיים, ראש הממשלה ביבי ואני עם יש עתיד".

לדבריו, "פוליטיקה זו נדנדה וזה משחק ארוך. מי שלא מאמין בזה שאפשר להכניס לכאן פוליטיקה חדשה לא יכול להיות חלק מהמשחק".

על ראש הממשלה הוא אמר כי הוא "פטריוט, אך הוא לא ראש הממשלה הנכון כרגע. זה לא הופך אותו לא לאיש רע ולא לאדם שצריך לעשות התארגנויות מולו". לדעתו, "יש מקומות שבהם המשאבים לא מוקצים בצורה שווה. מי שמתיימר להנהיג צריך להיות שיוויוני"

על האפשרות שיפנה בעתיד יישובים ישראלים במסגרת הסדר מדיני הוא אמר כי "כל אדם שצריך לעזוב את ביתו זה כואב וקשה. אבל מדינה עושה צעדים גדולים כדי לשמור על תושביה". לפי השקפת עולמו, "אם נגיע למצב שבו נקבל כל מה שנבקש לגבי הביטחון שלנו, ירושלים, ביטול זכות השיבה, אז כן יהיה פינוי של יישובים, אך לא יהיה פינוי חד צדדי".

יו"ר יש עתיד הדף את הטענות על הדתה בצדו של השר בנט ואמר כי "אין הדתה במערכת החינוך". עם זאת הוא הסביר ממה לדעתו נובע קמפיין ההורים, "זה כתוצאה מזה שאנחנו כבר נורא פוחדים אחד מהשני. יש חרדה באוויר וכולם עסוקים כל היום בתחושה הקשה שהצד השני איזשהו אחר, איזשהו שני, רודף אותם, ומנסה להמיר אותם לשמאלנות, לימניות, לדתיות, לחילוניות. כל השיח הישראלי מבוסס היום על הרעיון שיש איזה אחר אפל וקונספירטיבי שחותר תחת הקבוצה שלנו. בתוך זה להתקפי חרדה מהסוג הזה יש מקום נרחב".