לפיד: "לבקשת המשטרה, מסרתי עדות קצרה"

יו"ר יש עתיד התייחס לחשיפת המשטרה כי הוא היה עד מרכזי בחקירות תיק 1000 וטען כי מפלגתו "הייתה המחסום האחרון בפני השחיתות השלטונית". לטענתו, נתניהו "אינו יכול להמשיך לכהן כראש הממשלה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 14/02/18 07:03 כט בשבט התשעח

לפיד: "לבקשת המשטרה, מסרתי עדות קצרה"
יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, צילום: יונתן סינדל פלאש 90

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, התייחס אמש (שלישי) לראשונה לחשיפת המשטרה כי הוא אחד מהעדים המרכזיים בתיק 1000 שעליו היא המליצה לפרקליטות להעמיד את ראש הממשלה לדין.

מדובר בחשדות נגד נתניהו בהתנהלותו מול המיליארדר ארנון מילצ'ן, לפיהן הוא ניסה להתערב בחקיקת חוק שתטיב עמו.

"בעקבות חקירת תיק 1000 פנתה אלי המשטרה וביקשה ממני למסור עדות על תקופתי במשרד האוצר", אמר לפיד והוסיף כי "כמו כל אזרח שומר חוק במדינת ישראל מסרתי להם עדות קצרה שנגעה לניסיון להרחיב את 'חוק מילצ'ן' ל-20 שנה".

עוד הוא אמר כי "למרות כל הלחצים סירבתי להעביר את החוק. במקרה זה, כמו במקרים אחרים, 'יש עתיד' הייתה המחסום האחרון בפני השחיתות השלטונית. מול פוליטיקאים שעסוקים רק בעצמם ובטובתם".   

שר האוצר לשעבר התייחס גם לעצם המלצות המשטרה וקרא לנתניהו לעזוב את תפקידו, "גם אם החוק היבש אינו מחייב את ראש הממשלה להתפטר, במדינה מתוקנת אדם שנגדו תלויות האשמות כבדות כל כך, שחלקן הגדול אינו מוכחש, אינו יכול להמשיך לכהן כראש הממשלה המופקד על ביטחונם ושלומם של אזרחי ישראל. אין שום דרך לנהל מדינה בזמן שאתה נאבק בחשדות כבדים כל כך".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן