לפיד: "החרדים מנצלים את מצבו של נתניהו"

יו"ר יש עתיד תקף את ניסיון חקיקת חוק הגיוס החדש של הסיעות החרדיות, "עלבון לחיילי צה"ל, למדינת ישראל ולתורת ישראל. בשום מקום בתורת ישראל לא אומרים שמותר לשלוח אחרים להיהרג בשבילך". השרים לוין ואלקין ינסו למנוע את החרפת המשבר שעלול להוביל לבחירות

חדשות כיפה משה ויסטוך 04/03/18 09:01 יז באדר התשעח

לפיד: "החרדים מנצלים את מצבו של נתניהו"
לפיד נגד החרדים, צילום: דוברות יש עתיד

יו"ר מפלגת 'יש עתיד׳, יאיר לפיד,  הגיע היום (ראשון) לתחנת רכבת מרכז בתל אביב ותקף את הסיעות החרדיות על חוק לימוד התורה שלטענתו נועד לעודד השתמטות מצה"ל.

"אחרי חוק המרכולים מגיע חוק המשתמטים", אמר לפיד, "החוק הזה הוא עלבון לחיילי צה"ל, הוא עלבון למדינת ישראל ועלבון לתורת ישראל. בשום מקום בתורת ישראל לא אומרים שמותר לשלוח אחרים להיהרג בשבילך".

לדבריו, הסיעות החרדיות עושות שימוש במצבו של ראש הממשלה כדי לקדם את יוזמת החקיקה שלהן, "בשום מקום בתורת ישראל לא כתוב שמותר להשתמט משירות לאומי במד"א או בעזרה לקשישים או נכים. החרדים פשוט מנצלים את חולשתו של נתניהו בגלל החקירות כדי לדרוס את הציבור החילוני הדתי והמסורתי במדינת ישראל. החוק הזה הוא עלבון לכל חייל בצה"ל. עוצרים את חוק ההשתמטות חוזרים לשוויון בנטל".

מסדירים את מתן היתרי העבודה בשבת. מקלב וגפני

לא מוותרים על חוק הגיוס החדש. מקלב וגפניצילום: פלאש 90. מרים אלסטר

חוק לימוד התורה הוא יוזמה של חברי הכנסת החרדים, שעלה כתגובה לביטול חוק הגיוס על ידי בג"ץ בספטמבר האחרון.

לפני כארבעה חודשים החליטו 8 מתוך 9 שופטים לפסול את החוק, שדחה את הטלת הסנקציות על תלמידי ישיבה חרדים שלא יתגייסו לצבא עד לשנת 2023, בטענה שהוא לא חוקתי. בג"ץ קבע כי שנה ממועד פסיקתו החוק יבוטל, זאת במטרה לאפשר לכנסת לחוקק אותו מחדש.

לפי יוזמת החקיקה החדשה של החרדים, לימוד התורה יוכר כערך יסוד "במורשת העם היהודי" וכי "מדינת ישראל כמדינה יהודית רואה חשיבות עליונה בעידוד לימוד התורה ולומדי התורה".

יש לציין כי בליכוד, בישראל ביתנו ובכולנו מתנגדים ליוזמה ואילו חברי הכנסת החרדים מצדם טענו כי אי העברת החוק תגרור את פירוק הקואליציה. נתניהו שהמריא הלילה לוושינגטון מינה את השרים יריב לוין וזאב אלקין לנסות ולגשר על הפער שנוצר זאת במטרה למנוע את הקדמת הבחירות.