למרות התנגדות ליברמן: חוק המרכולים אושר בישיבת הממשלה

שר הביטחון תקף בדיון את הצעתו של יו"ר שס אריה דרעי וטען כי גם הרצל לא שמר שבת. השר בנט מיהר להשיב לו כי "בלי 3,000 שנות שבת לא היינו מגיעים להרצל"

חדשות כיפה משה ויסטוך 03/12/17 13:43 טו בכסלו התשעח

למרות התנגדות ליברמן: חוק המרכולים אושר בישיבת הממשלה
בדרך לעימות? דרעי וליברמן, צילום: פלאש 90. יונתן סינדל

חרף התנגדותם של שרי ישראל ביתנו, חוק המרכולים של שר הפנים אריה דרעי עבר היום (ראשון) בישיבת הממשלה. השר יואב גלנט נמנע בהצבעה.

לפי הצעת החוק, שיזם יו"ר ש"ס, ראשי רשויות מקומיות לא יוכלו לאשר למרכולים להיות פתוחים בשבת רק מכוח חוקי עזר עירוניים, אלא יצטרכו גם את אישורו של שר הפנים.

שר הביטחון וי"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התנגד להצעה וכמוהו גם חברתו לסיעה שרת הקליטה סופה לנדבר. שר הבינוי והשיכון יואב גלנט מכולנו נמנע ולא הצביע.

"אנחנו רוצים לשמור על הסטטוס-קוו בכל רחבי הארץ ולמנוע את הפיכת השבת ליום המסחר הלאומי", הסביר דרעי בישיבה והוסיף כי "השבת קדושה לנו יותר, אבל אנחנו לא יכולים לסגור את המרכולים בתל אביב. אנחנו רק רוצים שמה שהיה הוא שיהיה, ושבעקבות פסיקת בג"ץ בעניין המרכולים בתל אביב, לא ייפתחו כעת מרכולים בשבת ברחבי הארץ ויתקיים מסחר כמו בפריז, ניו יורק או לונדון".

ליברמן טען בדיון נגד החוק שגם חוזה המדינה בנימין זאב הרצל לא שמר שבת ושר החינוך נפתלי בנט השיב לו כי "בלי 3,000 שנות שבת לא היינו מגיעים להרצל". יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ רוברט אילטוב, תקף את החלטת הממשלה ואמר כי "מדובר פה בהפרה בוטה של הסטטוס קוו ופגיעה בציבור החילוני המהווה רוב במדינת ישראל. כפי שהודעתי בשבוע שעבר, סיעת 'ישראל ביתנו' תתנגד לחוק במידה ויעלה להצבעה במליאה והשרה סופה לנדבר תצא מהמליאה בזמן ההצבעה".

מנכ"ל תנועת ישראל חופשית, אורי קידר, טען בעקבות הכוונה לקדם את הצעת החוק: "לא מספיק שאזרחי ישראל לא יכולים לנסוע ממקום למקום בשבת, עכשיו גם חלב או בקבוק מים הופכים למוצר נדיר בשבת - ושוב יהיה מי שינסה להחזיר את הדיון הזה למגרש של הסיעות החרדיות. אז אנחנו כאן כדי להזכיר - האחראים הבלעדיים לגורלה של הצעת חוק המרכולים הם כחלון וליברמן, שמחזיקים בזכות וטו על כל סוגיות הדת והמדינה במסגרת ההסכמים הקואליציוניים שלהם. מי שיבחר לגמגם בנושאים האלו ימשיך לקרוס בסקרים בדרך לקריסה בקלפי, כיאה למי ששכח את הציבור שתומך בו".