למרות המחאות: למעלה מאלף רבנים נרשמו לכנס האחדות

מארגני כנס אחדות הרבנים, שהצליח לעורר תרעומת על כך שנשים לא הוזמנו אליו, מרוצים מקצב ההרשמה, "הרבה מעבר למצופה". בין הנושאים שיעלו לדיון: מגדר ופמיניזם, מקומם של הרפורמים וקונסרבטיבים בחברה הדתית ופוסט מודרניזם

חדשות כיפה משה ויסטוך 09/05/18 09:44 כד באייר התשעח

למרות המחאות: למעלה מאלף רבנים נרשמו לכנס האחדות
נרשמו רבנים רבים. התכנסות רבנים מהעבר, צילום: שחר כהן

למרות הסערה והביקורת הרבה על אי שילוב נשים בכנס רבני הציונות הדתית "עין בעין" שייערך מחר (חמישי) בירושלים, מארגני האירוע מרוצים ואומרים כי עד כה נרשמו אליו יותר מאלף רבנים. 

"הצלחה אדירה – הרבה מעבר למצופה", אומרים מארגני האירוע שטוענים כי בין הנרשמים ניתן למנות רבנים ממגוון זרמי הציונות הדתית וביניהם ראשי ישיבות, רבני קהילות, רבני בתי כנסת, ראשי מכינות, מנהלי מוסדות חינוך.

יש לציין כי למרות שרבנים מוכרים כמו הרב יעקב אריאל, הרב צפניה דרורי, הרב חיים דרוקמן, הרב אליעזר ולדמן, הרב זלמן מלמד, הרב נחום רבינוביץ הרב חיים שטיינר ועוד פרשו את חסותם על הכנס וקראו לכלל רבני ישראל לקחת בו חלק, לפחות בחלק מהצד הנשי של העולם התורני זעמו על כך שהוא לא פתוח גם עבורן.

אחת ממי שיצאו בתוקף נגד הכנס הייתה הרבנית מלכה פיוטרקובסקי שאמרה בשבוע שעבר ל'כיפה': ""אנחנו כבר יודעים שהחרד"לים שולטים בכיפה. והם מארגנים כנסים ונותנים את הטון שנקרא הנהגה של הציונות הדתית. אבל אני לא שם, ואני חושבת שזו החמצה היסטורית שאנחנו לא תובעים לחזור לרוח של ההורים שלנו".

השבוע גם פורסם כי מספר נשים ניסו להירשם לכנס באמצעות האינטרנט, לאחר שהציגו את עצמן כגברים, מה שהוביל את המארגנים לחסום את ההרשמה בדרך זו

"לשמחתנו כל רבני הציונות הדתית רואים חשיבות עליונה בכנס, וההרשמה לא נפסקת.  בכנס הקודם היו כ-700 רבנים, וכעת מצטרפים עוד מאות רבות. זהו מפגן אחדות וקידוש ה' גדול לכבודה של תורה", אומרים המארגנים.

לקראת הכנס הוקמה ועדה מארגנת של רבנים אשר עמלה על תכנון הכנס ועל תוכנו. את הועידה ילוו פייטנים וכן תזמורת חסידית. בנוסף, יוקרנו לרבנים סרטונים קצרים על עולם התורה הציוני דתי בישראל ועל חמישים שנות ההתיישבות ממלחמת ששת הימים.

בין הדיונים שיעלו על השולחנות העגולים ניתן לציין נושאים כמו שמחה ואש בעבודת ה', בתי ספר מקיפים, פוסט מודרניזם, רפורמים וקונסרבטיבים – מקומם בחברה והתמודדות עם השפעתם, המשפחה- גירושין, נישואין, מגדר ופמיניזם, החיבור והשותפות עם העולם החרדי, השבת במדינת ישראל, לימוד תורה בציבור, האחריות על יהדות היום, נשים בבית הכנסת ובקהילה, אתגרים בצה"ל ועוד. 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן