ליברמן על פציעת החייל: "נשים יד על המחבל - חי או מת"

שר הביטחון הבטיח מערכת הביטחון תתפוס את המחבל שפצע אנושות את לוחם דובדבן באזור רמאללה, "המחבל המנוול שפגע בו לא יידע יום ולא יידע לילה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 24/05/18 16:36 י בסיון התשעח

ליברמן על פציעת החייל: "נשים יד על המחבל - חי או מת"
שר הבטחון אביגדור ליברמן, צילום: מרים אלסטר פלאש 90

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, התייחס לאירוע הקשה שבו נפצע אנושות לוחם יחידת דובדבן באזור רמאללה והבטיח כי ישראל תשים את ידיה על המחבל שפצע אותו.

 "ליבנו עם לוחם דובדבן ומשפחתו בשעות הקשות האלו בהן כל עם ישראל מתפלל יחד להחלמתו", צייץ ליברמן בטוויטר והדגיש כי במערכת הביטחון "רואים את האירוע בחומרה רבה".

לדבריו, "המחבל המנוול שפגע בו לא יידע יום ולא יידע לילה. לא יעבור זמן רב עד שנשים עליו את היד, חי או מת".

תא"ל מנליס ואלוף מוטי אלמוז

"הוראות הפתחיחה באש לא השתנו". תא"ל מנליס ואלוף מוטי אלמוזצילום: דובר צה"ל

מוקדם יותר התייחס דובר צה"ל בתדרוך כתבים לאירוע במחנה הפליטים אל עמארי, במהלכו זרק מחבל פלטת שיש שפגעה בראשו של הלוחם. "הקסדה נהרסה, הוא נפל על הגב וקיבל מכה נוספת", אמר תא"ל רונן מנליס וסיפר כי "הוא קיבל מכה קשה בראשו ופונה".

בנוגע לפעולת צה"ל בגזרה אמר דובר צה"ל כי. "זו הייתה פעולה הכרחית לעצור כמה פעילי טרור שביצעו בעבר פיגועים. הלוחם לבש מיגון מלא כולל קסדה ובעת שהיה צמוד לאחד הבתים הושלכה לעברו פלטת השיש. זו הייתה פעולה נקודתית ובהמשך התפתחה הפרת סדר".

על העובדה שהלוחמים לא ירו במחבל אמר כי "הוראות הפתיחה באש נשארו אותו דבר. הסיבה היחידה שלא ירו לעבר המחבל שזרק את הפלטה היא כי לא זיהו אותו. כל אמירה אחרת היא אינה נכונה".