ליברמן על חוק ההסדרה: יחבל בתנופת הבנייה ביו"ש

שר הביטחון אמר בתדרוך כתבים כי מאז שנכנס לתפקידו יש בנייה משמעותית ביהודה ושומרון וכי כמות הפיגועים ירדה. על מתנגדי תכנית קלקיליה הוא אמר שהם מדברים "שטויות" ואת נערי הגבעות הוא כינה "אדיוטים. אין לנו שום בעיה לחתום על צווים מנהליים כשמדובר בהם"

חדשות כיפה משה ויסטוך 29/08/17 18:55 ז באלול התשעז

ליברמן על חוק ההסדרה: יחבל בתנופת הבנייה ביו"ש
יאשר את אכלוס הבית? הש ליברמן, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

חוק ההסדרה מזיק להתיישבות ביהודה ושומרון ונערי הגבעות הם "אדיוטים". כך תקף היום (שלישי) שר הביטחון אביגדור ליברמן את החוק שעבר בכנסת לפני מספר חודשים ואת בני הנוער שמואשמים לא פעם בקיצוניות ובביצועי פעולות תג צחיר.

''מתחילת שנת 2017 ועד עכשיו", אמר ליברמן בתדרוך הכתבים שערך, "אושרו לשיווק 1,400 יחידות דיור ועוד 3,400 אושרו להליכי תכנון. בנוסף יש עוד כ-7,000 יחידות דיור שעתידות לצאת לתכנון''. לדבריו, מאז שנכנס לתפקידו ומאז שנת 2000, ''לא היתה כזאת תנופה בהתיישבות''.

ליברמן הוסיף כי חוק ההסדרה רק יחבל בתנופה הזאת מאחר שהוא אמנם יסדיר כ-2,000 בתים יהודיים שנבנו בתום לב על קרקע פלסטינית, אך הוא גם יכשיר כ-10,000 בתים פלסטינים.

שר הביטחון טען כי סיפר כי הוא פועל יחד עם צוותו להסדרת כ-70 מאחזים ביהודה ושומרון ומקדם בנייה של 300 יחידות הדיור, זכר להבטחת ראש הממשלה בנימין נתניהו בתמורה לפינוי גבעת האולפנה ביישוב.

בהמשך הוא אמר על הבנייה הבלתי חוקית בהתיישבות שהיא "פרטיזנית ומחבלת במפעל ההתיישבות'' וכי הוא נחוש להיאבק בה בנחישות. הוא סיפר כי בדיון הקרוב שיתקיים בוועדת התכנון העליונה בחודש הבא, תאושר תב''ע לפר עציון במטרה להרחיב את היישוב.

דורשים הסדרה. שדה בועז

דורשים הסדרה. שדה בועזצילום: פלאש 90. גרשון אלינסטון

על שדה בועז, שארבעה מבתיו עומדים בפני הריסה, הוא אמר שאין ברירה אלא להרוס את אותם בתים שלדבריו הם "מיותרי" ומחבלים" בשאר היישוב. על הבטחת השר הקודם יעלון, לפיה הוא יערוך סקר על אדמת היישוב אמר ליברמן כי הליך שכזה יארך כשנה וחצי ולכן אין פתרון אחר מלבד הריסת ארבעת הבתים. על שכונת נתיב האבות שביישוב אלעזר הוא אמר שמערכת הביטחון נערכת לפינוי המתוכנן בתחילת 2018, אך במקביל יועמד לטובת התושבים שטח חלופי סמוך שיאפשר את שמירת אחדות הקהילה. כמו כן הוא ציין כי נבדקת האפשרות להעתיק חלק מהבתים מבלי להרוס אותם.

שר הביטחון הבהיר כי התושבים שנכנסו לבית המכפלה ייאלצו לעזוב אותו בהוראת היועץ המשפטי לממשלה, אך לדבריו מנדלבליט הסכים לזרז את בדיקת הליך רכישת הבית ובמידה והיא תאושר הם יוכלו לשוב למתחם בתוך מספר חודשים.

ארכיון. בית המכפלה בחברון

ארכיון. בית המכפלה בחברוןצילום: פלאש 90. אורי לנץ

ליברמן הודה כי אין באפשרות המדינה להתמודד עם הכמות הגדולה של העתירות שהוגשו נגד הבניה ביו"ש. לדבריו לפתחו של בית המשפט ''מונחים יותר מ-400 בג''צים, 120 מהם היא נגד בנייה יהודית בלתי חוקית ביו''ש וכל השאר הם נגד אכיפה של בנייה ערבית בלתי חוקית, עתירות שממומנות על ידי האיחוד האירופי וארגונים זרים. מבחינת כוח אדם, אנו לא מסוגלים להתמודד עם היקף כזה של בג''צים. צריך לחפש פתרון יסודי יותר''.

"מחודש יוני 2016 ועד הראשון באוגוסט היו 128 פיגועים ביהודה ושומרון ובמזרח ירושלים'', אמר ליברמן על כמות הפיגועים מאז שנכנס לתפקיד. לדבריו, "ב-12 החודשים שקדמו לכניסתי לתפקיד היו 235 פיגועים''.

על תכנית קלקיליה שגורמי ימין רבים, לרבות שרי הבית היהודי, הרבו לתקוף אותה אמר שר הביטחון כי כל מי שעושה זאת ''מדבר שטויות''. ''רצינו לתת להם לבנות בתוך חומות העיר 280 יח''ד בכל שנה, עד שנת 2035. מדובר בבתים שייבנו בכל מקרה שיכולנו לשלוט בתכנון שלהם''.

על נערי הגבעות הוא אמר כי ''חלק מהם אנרכיסטים מוחלטים שמזיקים להתיישבות. הכי הרבה נזק נגרם כששורפים משפחה פלסטינית, זה עושה דה-לגיטימציה להתיישבות למפעל ההתיישבות". ליברמן כינה "אדיוטים" את רוקדי החתונה שזכתה לכינוי "חתונת השנאה", בה דקרו את תמונתו של התינוק ממשפחת דוואבשה שנשרף בהצתה בכפר דומא. לדבריו, "שונאי ישראל משתמש בזה נגדנו. אין לנו שום בעיה לחתום על צווים מנהליים כשמדובר בהם. הגבעונים מספקים תחמושת לשונאי ישראל בעולם''.