ליברמן על הירידה במוטיבציה לשירות קרבי: "תופעה מדאיגה"

שר הביטחון התייחס לירידה בביקוש ליחידות הלוחמות שנמצא בשפל של עשור, "יש מוטיבציה אדירה לגיוס למשמר הגבול, 8200 וליחידות אחרות ולצערי יש ירידה בגיוס לצנחנים או גולני". לדבריו, אין כקשר לפרשת אזריה, "זה לא אחראי לשלוף כל מיני פטנטים ולהגיד שיש לי תשובות כבר עכשיו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 04/12/17 16:50 טז בכסלו התשעח

ליברמן על הירידה במוטיבציה לשירות קרבי: "תופעה מדאיגה"
ליברמן ואיזנקוט, צילום: פלאש 90. אריאל הרמוני

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס היום (ב') בישיבת ישראל ביתנו לירידה במוטיבציה של בני הנוער להתגייס ליחידות קרביות כפי שהשתקף במחזורי הגיוס האחרונים.

"זאת תופעה מדאיגה", הוא אמר והוסיף כי "צריך לתת עליה את הדעת, כשאנחנו מדברים על הירידה במוטיבציה ליחידות השדה צריך להבין שעם הזמנים עולה המוטיבציה במקום אחר". 

שר הביטחון הסביר שהירידה בכמות המעוניינים לשרת בחטיבות החי"ר מתאזנת עם הביקוש ליחידות האחרות, "היום יש מוטיבציה אדירה לגיוס למשמר הגבול, ויש מוטיבציה אדירה לגיוס ל 8200 וליחידות אחרות ולצערי יש ירידה בגיוס לצנחנים או גולני או ליחידות שדה אחרות". הוא ציין שבמשרדו יבחנו את הנתונים כדי לטפל בהם, "אנחנו נלמד את הממצאים ובהחלט בסוף השבוע יתקיים דיון במשרד הביטחון, גם בשיחה שלי עם הרמטכ"ל ואנחנו נגבש איזה שהיא תכנית". 

לדעתו, אין שום קשר בין פרשת אלאור אזריה וסירובו של נשיא המדינה לחון אותן, לירידה בביקוש לשירות קרבי, "אין קשר בין הדברים. מאז מקרה אלאור אזריה צה"ל פעל בנחישות והצליח לנטרל לא מעט מחבלים ולא הייתה שום ירידה בפעלתנות ובפעילות, או בחתירה למגע. זאת לא הסיבה אבל אנחנו בהחלט נלמד את הנושא. זה לא אחראי לשלוף פה כל מיני פטנטים ולהגיד שיש לי תשובות כבר עכשיו".