ליברמן על ביטול חוק הגיוס: "אין יותר סוג' א' וסוג ב'". דרעי: "זה לא יכול להיות"

שר הביטחון שיבח את החלטת שופטי בג"ץ ואמר כי "כל צעיר שמגיע לגיל 18 חייב להגיע לשירות צבאי או שירות לאומי, זה לא יכול להיות אחרת". לעומתו תקף השר דרעי את שופטי בית המשפט ואמר: "מישהו התבלבל כאן, החליטו להחליף את השלטון"

חדשות כיפה משה ויסטוך 13/09/17 22:01 כב באלול התשעז

ליברמן על ביטול חוק הגיוס: "אין יותר סוג' א' וסוג ב'". דרעי: "זה לא יכול להיות"
בדרך לעימות? דרעי וליברמן, צילום: פלאש 90. יונתן סינדל

שר הביטחון אביגדור ליברמן חיזק הערב (רביעי) את החלטת בג"ץ לבטל את התיקון לחוק הגיוס ובאירוע הרמת כוסית של מפלגתו הוא אמר כי "אין יותר סוג' א' וסוג ב'".

"ישראל ביתנו היא עקבית: שירות לכולם", אמר ליברמן והוסיף כי "כל צעיר שמגיע לגיל 18 חייב להגיע לשירות צבאי או שירות לאומי, זה לא יכול להיות אחרת".

שר הביטחון הדגיש כי הוא מדבר "גם על היהודים, גם על המוסלמים וגם על הנוצרים. אני מצפה מכל אזרחי מדינת ישראל להזדהות עם המדינה". לדבריו, "התפיסה שלנו היא אחרת – לא נלחמים לא נגד חרדים ולא בעד אלו ולא נגד בית משפט העליון, אנחנו משתדלים לגשת לבעיה על פי הקריטריון הכי חשוב בחיים – השכל הישר".

לסיום הוא ציין כי "המרכיב הכי חשוב במונח של מדינה חזקה או עצמת המדינה זה החוסן הפנימי, החוסן הלאומי – הגיבוש של החברה הישראלית, וחברה שהיא יותר מגובשת והומוגנית היא תמיד מנצחת. מי שיותר נחוש יהיה בסופו של דבר המנצח, וכך היה גם ב-1948. קיטוב ופילוג זה דבר מסוכן וזה יותר חשוב מנשק".

כזכור אתמול החליטו שופטי בג"ץ לבטל את חוק הגיוס בתוך שנה. מדובר בתיקון שנחקק על ידי הסיעות החרדיות לפני כשנתיים ושבג"ץ הגדיר אותו כ-"בלתי מידתי ובלתי חוקתי". לטענת בית המשפט, "כשבוחנים את הוראות ההסדר נדבך על גבי נדבך מתברר כי קיים כשל עמוק ביכולתו לממש את המטרה של צמצום משמעותי של אי השוויון בחלוקה בנטל השירות הצבאי".

במפלגות החרדיות ערכו היום כינוס חרום בנושא ויו"ר ש"ס השר דרעי אמר כי "יש כאן מסה של התערבות, בית המשפט משנה סטטוס קוו. זה עניין ערכי של השקפת חיים ובגלל זה הציבור בוחר נציגי ציבור". בהמשך הוא תקף את החלטת השופטים ואמר כי "לא יכול להיות שבבג"ץ ישפטו על פי השקפת החיים. מישהו מנהל אותנו. אנחנו עובדים אצל שופטי בית המשפט העליון וזה לא יכול להיות. מישהו התבלבל כאן, החליטו להחליף את השלטון".

"לנו יש הסכם קואליציוני", הדגיש דרעי והוסיף כי "כל מי ששותף בקואליציה מחויב לו כולל כחלון וליברמן. אנחנו תומכים בכל מה שהתחייבנו אליו בהסכם הקואליציוני, ואנחנו משוכנעים שכל חברי הקואליציה יצביעו בעד התיקון שנביא לחוק".