ליברמן: "נתניהו לא צריך להתפטר אם יהיה כתב אישום"

שר הביטחון ייעץ לראש הממשלה בכל מצב לא לפרוש מתפקידו, "אפשר גם לנהל מדינה וגם לנהל משפט". על המתיחות בדרום הוא אמר כי "חמאס הבין שהוא מפסיד בכל יום שבו העימות הזה נמשך"

חדשות כיפה משה ויסטוך 20/12/17 15:33 ב בטבת התשעח

ליברמן: "נתניהו לא צריך להתפטר אם יהיה כתב אישום"
מייעץ לנתניהו. ליברמן, צילום: רומן יאנושבסקי

שר הביטחון אביגדור ליברמן הביע היום (ד'), בכנס לימודים באילת, תמיכה בראש הממשלה ואמר שגם אם יוגש נגדו כתב אישום הוא לא יהיה חייב להתפטר.

"אני מבין לליבו", אמר ליברמן במסגרת אירוע העשור של ארגון 'לימוד FSU' בישראל והוסיף כי "אין חכם כבעל הניסיון. גם לראש הממשלה שמורה חזקת החפות. ההמלצה שלי לנתניהו – לא להתפטר גם אם יוגש נגדו כתב אישום".

עוד אמר יו"ר ישראל ביתנו כי הוא "יותר מבטוח שנתניהו לא צריך לפרוש. בשונה משר, שיכול לחזור לתפקידו גם אחרי המשפט כפי שקרה גם לי, ראש הממשלה לא יכול לעשות את זה בלי לעבור שוב בחירות. זה נטו מהפך פוליטי. לכן גם אם יוגש כתב אישום – אין הדבר אומר שהאדם מורשע. יש לחכות להחלטת בית המשפט".

כזכור,בשנת 2012 נאלץ ליברמן להתפטר מתפקידו כשר חוץ, בעקבות ההחלטה להעמידו לדין בפרשת השגריר בבלארוס. עם זאת, כעבור כשנה הוא זוכה בבית המשפט וחזר לכהונתו כשר חוץ.

על השאלה האם ראש ממשלה יכול להתנהל כרגיל לצד ניהול הליך משפטי הוא ציין כי להערכתו, "אפשר גם לנהל מדינה וגם לנהל משפט. אם אתה חף מפשע ומאמין בצדקת הדרך – תלך עם זה עד הסוף".

שר הביטחון התייחס גם למתיחות בימים האחרונים בדרום והדגיש כי "חמאס הבין שהוא מפסיד בכל יום שבו העימות הזה נמשך. בכל יום אנחנו מקזזים להם את היכולות האסטרטגיות, ומה שנשאר להם זה לשחק את משחק ההאשמות". לדבריו, "הצלחנו לחסל שישה פעילים, מתוכם 2 מאוד מרכזיים. ב-6 חודשים הקרובים נוכל להשלים את השמדתן של כל המנהרות, וזו גם הסיבה המרכזית ללחץ שבו הם שרויים"

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן