ליברמן מתחייב: "העימות הבא יסתיים בהכרעה ברורה לטובת ישראל"

שר הביטחון סייר בתרגיל הגדול שעורך צה"ל בצפון ואמר כי הוא מהווה "תזכורת לכל מי שזומם לפגוע בביטחונם של אזרחי ישראל". נשיא המדינה שגם ביקר בצפון ציין כי "המוכנות של צה"ל מקנה ביטחון לאזרחי ישראל. פני המלחמה הבאה יהיו שונים מאוד"

חדשות כיפה משה ויסטוך 12/09/17 17:02 כא באלול התשעז

ליברמן מתחייב: "העימות הבא יסתיים בהכרעה ברורה לטובת ישראל"
ליברמן בסיור בצפון, צילום: אריאל חרמוני. משרד הביטחון

שר הביטחון אביגדור ליברמן ביקר היום (שלישי) בתרגיל הגיס הצפוני של צה"ל והזהיר את אוייבי ישראל לבל יעזו אפילו לחשוב על עימות והסלמה.

ליברמן, מלווה במנכ"ל משרדו האלוף במיל' אודי אדם, הרמטכ"ל רא"ל גדי אייזנקוט ומפקד פיקוד הצפון אלוף יואל סטריק, אמר כי "הדבר היחידי שימנע את המלחמה הבאה הם עוצמתו של צה"ל וכוח ההרתעה שלו".

לדבריו התרגיל הגדול בשם 'אור הדגן', "מהווה נדבך משמעותי בהכנת צה"ל לעימות בצפון, אם נידרש לו, ואני שמח להתרשם מהמוכנות, נחישות ומקצועיות במערכים השונים ובקרב המפקדים".

בהמשך הוא ציין כי אין לו ספק' 'שגם אצלנו ובעיקר באיזור כולו, רואים ומבינים את יכולתו ועוצמתו של צה"ל. התרגיל הזה הוא גם תזכורת לכל מי שזומם לפגוע בביטחונם של אזרחי ישראל, שהעימות הבא, אם יפרוץ, יסתיים בהכרעה ברורה לטובת צה"ל ומדינת ישראל".

ריבלין בביקורו בתרגיל של צה"ל

ריבלין בביקורו בתרגיל של צה"לצילום: פלאש 90. מארק ניימן

מי שגם ביקר היום במהלך התרגיל הוא נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ששוחח לוחמי ומפקדי חטיבת 226, חטיבת הצנחנים במילואים. "מוכנות צה"ל חשובה מאוד לכל העורף בישראל", אמר ריבלין והוסיף כי "המוכנות של צה"ל מקנה ביטחון לאזרחי ישראל".

הנשיא הוסיף כי "רוב אזרחי ישראל לא מודעים לתקופה החדשה בה אנו חיים, וטוב שכך. פני המלחמה הבאה יהיו שונים מאוד, הן מבחינת האויב שעומד בפנינו והן מבחינת המשימות העומדות בפנינו. התרגיל שלכם משקף לאזרחי ישראל, שצה"ל ערוך ומוכן וכאן טמונה חשיבות גדולה".