ליברמן: "להחרים את תושבי ואדי ערה"

בריאיון לגל"צ תקף שר הביטחון את תושבי האזור הערבים-ישראלים, על רקע המהומות שכללו זריקת אבנים לעבר אוטובוס

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/12/17 09:31 כב בכסלו התשעח

ליברמן: "להחרים את תושבי ואדי ערה"
אביגדור ליברמן, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

על רקע הפרות הסדר והעימותים עם המשטרה, תקף הבוקר (ראשון) שר הביטחון אביגדור ליברמן בחריפות את אזרחי ישראל הערבים בוואדי ערה, וקרא לציבור להחרים את תושבי המקום. בריאיון לאפי טריגר בגל"צ הוסיף ליברמן: "האנשים האלה לא שייכים למדינת ישראל, הם לא חלק מאתנו".

לדברי שר הביטחון, "לא היו רק זריקת אבנים על אוטובוסים, אלא התבצע כמעט לינץ' באחד העיתונאים. אנשי המקום הם לא חלק מהמדינה, ראינו מחבלים שיצאו משם והשתתפו בהלוויות מחבלים. אי אפשר לצאת להפגין עם דגלי פלסטין, לקבל מיליארדים מהמדינה ולהרוס אותנו מבפנים.

"אני קורא לאזרחי ישראל להחרים את ואדי ערה, לא לקנות שם בחנויות, לא לצרוך את השירותים שם. לתת להם להרגיש שהם לא רצויים כאן. במסגרת הסדר הקבע הם חייבים להיות חלק מרמאללה, שם הם יקבלו ביטוח לאומי. אנחנו נספח את מעלה אדומים וגבעת זאב ואריאל, זה הפתרון היחידי שנראה באופק", סיים ליברמן.

ח"כ אחמד טיבי מהרשימה המשותפת הגיב בחריפות על דבריו של שר הביטחון, ואמר: "ליברמן לא זוכר היטב את ההיסטוריה של העם שלו וקריאות החרם נגד יהודים באירופה של פעם. אבל הבעיה היא שמקורות ההשראה שלו לא מתמצים רק לברית המועצות הבולשיביקית, אלא גולשים גם לטכניקות שיישמו בחלקים אחרים באירופה של אותן שנים".

יו"ר ועד מתיישבי השומרון, צחי דיקשטיין, חיזק את דבריו של ליברמן בנוגע להחרמת העסקים בוואדי ערה, ואמר: "לפני שלוש שנים יצאנו בקריאה להחרים את העסקים של ערביי ישראל התומכים בטרור, וכעת הצטרף לכך שר הביטחון שנתן אור ירוק ליהודים לפגוע כלכלית בתומכי הטרור. זו הזדמנות להראות תמיכה עממית בהכרזתו של הנשיא טראמפ והזדמנות פז להראות מי הריבון במדינת ישראל".