ליברמן: "הנחיתי לבחון את הסדרת חוות גלעד"

בתגובה לפיגוע בשומרון שבו נרצח הרב רזיאל שבח הי"ד, אמר שר הביטחון כי משרדו יעניק סיוע למשפחה ולתושבים, וכי תיבחן הפיכת המאחז לישוב מן המניין. שגריר ארה"ב בישראל: "אל תחפשו יותר מדוע אין שלום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/01/18 10:29 כג בטבת התשעח

ליברמן: "הנחיתי לבחון את הסדרת חוות גלעד"
אביגדור ליברמן, צילום: הדס פרוש/פלאש 90

שר הביטחון אביגדור ליברמן הגיב הבוקר (ד') על פיגוע הירי סמוך לחוות גלעד אמש, ואמר כי העביר הנחיה לבחון את הסדרת המאחז והפיכתו ליישוב מן המניין.

בציוץ בטוויטר כתב ליברמן: "כוחות הביטחון עסוקים במצוד אחר המחבלים שרצחו הלילה בחוות גלעד את הרב רזיאל שבח הי"ד. אני כואב את אבלה הכבד של רעייתו יעל וששת ילדיו.

"הוריתי לראשי משרד הביטחון להעניק סיוע למשפחה ולתושבי חוות גלעד. במקביל הנחיתי לבחון את הסדרת המאחז חוות גלעד ואת הפיכתו ליישוב מן המניין ביו"ש".

גם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן קרא לאשר לאלתר את התב"ע של חוות גלעד. בפנייה לראש הממשלה בנימין נתניהו כתב דגן: "ברגעים הכל כך איומים וקשים הללו, רגע לפני ההלוויה, אשר באופן מיידי את חוות גלעד. אשר באופן מיידי מאות יחידות דיור בישוב שבו חי רזיאל היקר, שבו חיה משפחתו. זו התשובה הנכונה לטרור. זו התשובה הציונית הגאה הנכונה למעשה הנורא הזה".

ראש מועצת יש"ע חננאל דורני הצטרף לדברים, ואמר: "אני קורא לראש הממשלה ולשר הביטחון לנקוט בתגובה ציונית הולמת ולהורות על הסדרת היישוב חוות גלעד שבשומרון, ולאפשר בנייה של מאות יחידות דיור במקום. הסדרת היישוב תוכיח לכל מי שמנסה להחליש אותנו כי ארץ ישראל שייכת לעם ישראל ואנו מעמיקים את אחיזתנו בארץ".

בתוך כך, שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן תקף בחריפות את הפלסטינים בעקבות הפיגוע, ואמר: "אב ישראלי לשישה נרצח אמש בדם קר בידי מחבלים פלסטינים. חמאס הילל את הרוצחים וחוקי הרשות הפלסטינית יספקו להם תגמול כספי. אל תחפשו יותר מדוע אין שלום. מתפללים עבור משפחת שבח האבלה".