ליברמן הורה להחרים את יהונתן גפן

שר הביטחון הנחה את מפקד גל"צ "להפסיק להשמיע או לראיין את יהונתן גפן בכל שידורי התחנה". זאת על רקע שיר הלל שפרסם על הנערה הפלסטינית שיכתה חיילי צה"ל, "אהד תמימי, אדומה השיער, כמו דוד שסטר לגולית, תהיי באותה שורה עם ז'אן דארק, חנה סנש ואנה פרנק"

חדשות כיפה משה ויסטוך 23/01/18 08:00 ז בשבט התשעח

ליברמן הורה להחרים את יהונתן גפן
מחרים את גפן. השר ליברמן, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, הורה לתחנת גלי צה"ל לא להשמיע או לתת במה ליוצר יהונתן גפן, על רקע ההשוואה שעשה בין אנה פרנק לנערה הפלסטינית שהכתה חיילי צה"ל, עאהד תמימי.

"הנחתי הבוקר את מפקד גל"צ צה"ל,, הוא כתב בחשבון הטוויור שלו, "להפסיק להשמיע או לראיין את יהונתן גפן בכל שידורי התחנה".

לדבריו, "מדינת ישראל לא תיתן במה לאדם שמשווה בין ילדה שנספתה בשואה ולוחמת גיבורה שנלחמה במשטר הנאצי לעאהד תמימי הפרחחית שתקפה חייל. רדיפת הכותרות של גפן מחליאה ומקוממת".

https://www.facebook.com/divnews1/videos/732208293652329/

אמש פרסם גפן בחשבון האינסטגרם שלו דברי הלל על תמימי, שנמצאת במעצר על רקע תקיפת חיילי צה"ל, והשווה אותה לדמויות מוכרות בין היתר מההיסטוריה היהודית.

מתחת לתמונה שבה נראית הצעירה הפלסטינית כשהיא מכה חייל צה"ל הוא רשם, "ילדה יפה בת 17 עשתה מעשה נורא וכשקצין ישראל גאה שוב פלש לביתה היא דפקה לו סטירה. היא נולדה לתוך זה ובסטירה הזאת היו חמישים שנה של כיבוש והשפלות. וביום שבו יסופר סיפור המאבק את, אהד תמימי, אדומה השיער, כמו דוד שסטר לגולית, תהיי באותה שורה עם ז'אן דארק, חנה סנש ואנה פרנק".