ליברמן: "דברי הרבנים פוגעים בביטחון המדינה"

שר הביטחון הגיב בזעם למאמר שפורסם ב'כיפה', שבו קרא הרב אבינר שלא להתגייס בשל ערבוב בין נשים וגברים, ולקריאתו של הרב אליהו לפטר את הרמטכ"ל. "מגנה בתוקף את דבריהם הבוטים", הוסיף

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/01/18 12:27 א בשבט התשעח

ליברמן: "דברי הרבנים פוגעים בביטחון המדינה"
ליברמן ואיזנקוט, צילום: פלאש 90. אריאל הרמוני

ביקורת חריפה מצדו של שר הביטחון אביגדור ליברמן נשמעה היום (ד'), בעקבות המאמר שפורסם ב'כיפה', שבו קרא הרב שלמה אבינר שלא להתגייס לצה"ל בשל הערבוב בין נשים לגברים. 

בציוץ בטוויטר הביע ליברמן את זעמו על הדברים ועל תגובתו של הרב שמואל אליהו, שקרא בריאיון לגל"צ לפטר את הרמטכ"ל, וכתב: "אני מגנה בתוקף את דבריהם הבוטים של הרבנים שמואל אליהו ושלמה אבינר. דבריהם החשוכים פוגעים בביטחון המדינה ובחוסן הלאומי.

"אני מפציר בהם לחזור בהם ולהימנע בעתיד מהתבטאויות דומות. צה״ל הוא הצבא של כולנו, נשים וגברים כאחד ואף רב מכובד ככל שיהיה לא ישנה את זה", הוסיף.

ח"כ עליזה לביא מיש עתיד זעמה גם היא על דברי הרבנים, ואמרה: "מתקפת הקיצונים החרד"לים על צה"ל ומפקדיו היא חרפה שפוגעת בצה"ל כצבא העם, פוגעת בחוסן הלאומי, ופוגעת בד.נ.א של הציונות הדתית המושתתת על ערכי ההשתלבות והחיים המשותפים. אלא שהרכבת הזו כבר יצאה מזמן, וזו שירת הברבור של פלג קיצוני שמסרב להכיר בכך ששילוב נשים בצה"ל ובחברה זו עובדה מוגמרת. 

"יש לנו רמטכ"ל מצוין שמקדיש את מיטב כוחו, זמנו ומרצו כדי לשמור על הלכידות, הממלכתיות והשמירה על צה"ל כצבא העם, שיש בו מקום מכבד ומאפשר לכלל הקבוצות. רוב מוחלט בציבור מאוחד סביב ערכים אלו ומאחורי צה"ל ומפקדיו".

האלוף במילואים עמירם לוין הצטרף לביקורת ואמר: "יש לי הרבה כבוד לדת ויש לי גם הרבה כבוד לנשים ולצה"ל. אין סתירה בין הדברים. מסיתים חשוכים שפוגעים בחוסן הלאומי והחברתי של ישראל - גם אם הם קוראים לעצמם רבנים - ראויים לגינוי והוקעה ציבורית.

"הרמטכ"ל גדי איזנקוט - המשך להוביל את צה"ל בדרך הנכונה. דרך השוויון, הביטחון והניצחון. אל תירא מנביאי השקר, מחרחרי הריב והמדון שעושים שימוש ציני נלוז באלוהי ישראל".

 יו"ר "אמונה", ליאורה מינקה, מתחה ביקורת הן על דברי הרבנים והן על דבריו של ח"כ סמוטריץ' בעניין שילוב נשים בצבא, ואמרה: "די לשיח הקיצוניות שמטרתו לשמר קרב על מוקדי כח בחברה בישראל. נקעה נפשנו מקיצוניות. הרוב המכריע של הציבור בישראל יותר סובלני ומכיל מאלה הלוקחים על עצמם לדבר בשמו.

"השיח המינני (ג'נדרי) הנוגע לשילוב נשים במקצועות חדשים בצבא, ולעומתו הקריאה שבנים דתיים ימנעו מלהתגייס ליחידות שיש בהן נשים, הוא קרב מאסף שולי ובלתי רלוונטי לרוב המכריע של הציבור בישראל - דתיים ושאינם דתיים גברים ונשים כאחד.

"די לשיח של גברים נגד נשים ולהיפך. די להתמקדות בשונות הפיסיולוגית באברי הגוף של גברים ונשים, ולא התמקדות בשוויון של מכלול היכולות הרבות האחרות שנדרשות למילוי תפקידים משמעותיים ומגוונים בצבא ובאזרחות. עלינו לעבור משיח מבזה ובלתי צנוע המתמקד באברי גוף ובשונות פיזית של גברים ונשים, ולקיים שיח המכבד בני אדם באשר הם בני אדם".

מנגד, במרכז ליב"ה הביעו תמיכה בדברים, ומסרו: "סתימת פיות איננה פתרון. אם רבנים חשובים בציונות הדתית, הנאמנים ואוהבים את הצבא ואת המדינה ושולחים את אלפי תלמידיהם לשירות ביחידות הכי קרביות, משמיעים אמירות כל כך חריפות - זה דורש קודם כל  מהרמטכ"ל, שהוא ראש המערכת, לעשות חשבון נפש מה הוא עושה לצה"ל ולמדינה. 

"יש לשאול - כיצד הגענו למצב בו ציבורים שלמים מודרים תרבותית ומעשית מיחידות בצה"ל ונפגעת אחדות העם?"