ליברמן: "גפן עוכר ישראל. מנדלבליט רק יועץ"

שר הביטחון הסביר מדוע הוא דחה את עמדתו של היועמ"ש בדבר הוראתו להחרים את היוצר הישראלי שהשווה בין עאהד תמימי לאנה פרנק, "יש חוק אחד שהוא מעל כולם וזה חוק השכל הישר. מי שמשווה בין מחבלת לבין גיבורות ישראל הוא עוכר ישראל"

חדשות כיפה משה ויסטוך 23/01/18 13:16 ז בשבט התשעח

ליברמן: "גפן עוכר ישראל. מנדלבליט רק יועץ"
עוכר ישראל? יהונתן גפן, צילום: פלאש 90. תומר נאוברג

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס היום (שלישי) להוראתו שלא להשמיע את יהונתן גפן בגלי צה"ל, לאחר שהשווה בין עאהד תמימי לאנה פרנק, והסביר מדוע הוא דחה את עמדת היועמ"ש מנדלבליט.

"חייל צה"ל אינם יכולים ואינם רשאים לענות לפוליטיקאים ואישי ציבור", הוא אמר בראיון ל'כאן רשתב', "זה לא משנה אם הרב אליהו או יהונתן גפן משתלחים בחיילי צה"ל תפקידי להגן עליהם".

ליברמן הסביר מדוע הוא כל כך כעס מהדברים שפרסם היוצר הישראלי, " "אחרי שהחייל היה ג'נטלמן ואציל וגילה איפוק ולא ענה לאותה מחבלת צעירה, אז דווקא לתמוך במחבלת ולהשתלח בחיילי צה"ל זה בלתי סביר בעליל".

לדבריו, "צריך לזכור שגלי צה"ל היא תחנה צבאית והיא לא צריכה לתת במה להשתלחות של כל מני עוכרי ישראל. מי שכותב במונחים כאלה ומשווה בין מחבלת לבין גיבורות ישראל אני לא מוצא מילה עדינה יותר מהמילה עוכר ישראל".

ליברמן ומנדלבליט

"הוא רק יועץ". ליברמן ומנדלבליטצילום: Yonatan Sindel/Flash90

יש לציין כי בהודעה שיצאה ממשרד המשפטים נכתב: "היועץ המשפטי לממשלה מבקש להבהיר כי על פי הדין, כפי שנקבע כבר בעבר על ידי היועץ המשפטי לממשלה, אין לשר סמכות חוקית להתערב בתכנים המשודרים בתחנה. הסמכות החוקית לקבוע את התכנים שישודרו בתחנה מסורה בידי גורמי המקצוע של התחנה בלבד".

שר הביטחון לא התרגש מכך ואמר כי "עם כל הכבוד וההערכה שאני רוחש ליועץ המשפטי לממשלה, הוא עדיין רק יועץ ואני שר הביטחון ויש לי אחריות. אני לא חייב לקבל את עמדתו ואני דוחה אותה על הסף. יש חוק אחד שהוא מעל כולם וזה חוק השכל הישר אי אפשר לבחון הכל במושגים משפטיים".

 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן