ליברמן בשיחה סגורה: "יש לי מחויבות אישית גדולה להתיישבות"

על רקע אישור ועדת משנה של המנהל האזרחי לבניית 31 יחידות בישוב היהודי בחברון, אמר שר הביטחון כי הוא פועל למען התיישבות בכלל ובחברון בפרט, "חברון היא אחד מסלעי קיומנו כעם וכאומה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 16/10/17 16:51 כו בתשרי התשעח

ליברמן בשיחה סגורה: "יש לי מחויבות אישית גדולה להתיישבות"
תומך בבניה. השר ליברמן, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

הבוקר (שני) אישרה ועדת משנה של המנהל האזרחי את בנייתן של 31 היחידות ביישוב היהודי בחברון. מי שרואה את עצמו כאחראי לכך הוא שר הביטחון אביגדור ליברמן שבשיחה סגורה תיאר את מחוייבותו להתיישבות היהודית ביהודה ושומרון.

"יש לי מחויבות אישית גדולה להתיישבות היהודית בחברון בפרט, ולהתיישבות ביהודה ושומרון בכלל", אמר ליברמן לפני מספר ימים בשיחה סגורה.

עוד הוא אמר כי הוא פועל "באחריות ובשיקול דעת כדי להגדיל את ההתיישבות, ועושים את זה באופן חכם ועל אף הלחצים וההתנגדויות. התוצאות הטובות בשטח מדברות בעד עצמן". לדבריו, "חברון היא אחד מסלעי קיומנו כעם וכאומה, והבנייה בה היא מימוש החזון הציוני".

ועדת המשנה לרישוי של מועצת התכנון העליונה במנהל האזרחי, העניקה היום היתר בניה ל-31 יחידות חדשות ביישוב היהודי בחברון. יש לציין כי הבניה נתונה לעמידה במספר תנאים שהציבה הועדה ובנוסף מתכוונת עיריית חברון הפלסטינית להגיש על כך ערר כשיש כוונה גם לעתור נגד הבניה לבג"ץ.

מעבר לבניה היהודית בחברון בהתיישבות מצפים גם לתחילת שיווק 300 יחידות בבית אל, מהלך שהובטח על ידי ראש הממלה נתניהו ושאמור לצאת לדרך במהלך השבוע הקרוב.

מהישוב היהודי בחברון נמסר בתגובה לאישור תכניות הבניה כי "בניינה של עיר האבות כעיר הבנים ע"י ממשלת ישראל היא צעד ציוני צודק, נחוץ, ומבורך". לדבריהם, "עם קבלת היתר הבניה לרובע חזקיה אנו מודים לראש הממשלה, ולכל השרים, חברי הכנסת ואישי הציבור שפעלו בנחישות ומסירות יחד עמנו לקידום הבניה, ומבקשים מכולם לוודא שהבניה אכן יוצאת אל הפועל ללא כל עיכוב".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן