ליברמן בעוטף עזה: "לא מתכוונים להמשיך במשחק הזה"

שר הביטחון ביקר בגבול הרצועה והאשים את חמאס בהתחממות באזור, "משתמש באזרחי רצועת עזה כתחמושת חיה. ברור שחמאס הג'יהאד האסלאמי זה חלק מהציר איראן וחיזבאללה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 20/02/18 15:05 ה באדר התשעח

ליברמן בעוטף עזה: "לא מתכוונים להמשיך במשחק הזה"
מזהיר את חמאס. ליברמן, צילום: פלאש 90

שר הביטחון, אביגדור ליברמן ביקר היום (שלישי) בעוטף עזה ולאחר שקיבל סקירה ביטחונית מקציני פיקוד דרום הוא התייחס להתחממות האחרונה בגבול הרצועה, שבשיאה התפוצצות המטען על גדר המערכת שעלה בפציעתם של ארבעה לוחמי צה"ל.

"חמאס משתמש באזרחי רצועת עזה כתחמושת חיה", אמר השר והוסיף כי כשארגון הטרור, "שולח את האזרחים להתעמת עם חיילי צה"ל על הגדר, הוא מבין מה המחירים, והוא גם משתמש באותם אזרחים ע"מ לבצע פעולות טרור תוך כדי ההפגנות".

ליברמן, שאל סיורו התלוו סגן הרמטכ"ל, אלוף פיקוד הדרום ומפקד אוגדת עזה, ציין כי  מבחינת ישראל, "זה דבר בלתי נסבל. אנחנו לא מתכוונים להמשיך במשחק הזה ואנחנו נפיק את כל הלקחים".

על האפשרות שצה"ל יחליף את שלטון הארגון בעזה הוא אמר כי חמאס גובה מיסים מתושבי עזה, משקיע את כל הכסף במימון וברקטות, ולא מוכן להסית שום גרוש לטובת מערכת הבריאות או לשיפור מערכת המים או החשמל. אנחנו לא נבוא במקומם נקודה".

ליברמן גם חיבר בין ארגון הטרור העזתי לאיראן, "חמאס בחר, בניגוד לעבר, להתחבר לאיראן ולחיזבאללה. הם חלק מאותו ציר, אותו ציר רשע ומבחינתנו ברור שחמאס הג'יהאד האסלאמי זה חלק מהציר איראן וחיזבאללה .

שר הביטחון נדרש להתייחס לאופן תפקוד הממשלה תחת מעטה החשדות נגד ראש הממשלה. "אין שום קשר בין הדברים", טען, "הממשלה מתפקדת, הקבינט מתפקד ומקבל החלטות וזה מה שחשוב ולא נכנס, בטח שלא כאן, לכל הספקולציות".