"להחזיר את הציונות הדתית לעוד חלקי חיים"

במפגש עם תושבים בי-ם קרא הרב רפי פוירשטיין לגלות יותר מעורבות בנושאים שעל סדר היום, וטען: "נטשנו שאלות של דת ומדינה ושאלות חברתיות". יו"ר "התעוררות", עופר ברקוביץ: "אהיה עיוור צבעים, רק ככה אוכל לתת מענה לכולם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/04/18 13:10 ט באייר התשעח

"להחזיר את הציונות הדתית לעוד חלקי חיים"
עופר ברקוביץ והרב רפי פוירשטיין במועדון הגולה, צילום: נועם פוגל

הרב רפי פויירשטיין, רב קהילה בשכונת הר נוף בירושלים ומראשי ארגון צהר, ויו"ר תנועת "התעוררות" והמועמד לראשות העיר ירושלים, עופר ברקוביץ, קיימו אמש (ב') מפגש אינטימי עם תושבים במועדון גולה הירושלמית שבמתחם התחנה בעיר. במהלך האירוע ערכו השניים שיחה אישית עם התושבים בנושאים שעל סדר היום הירושלמי, תחת הכותרת "ירושלים שלנו".

"ירושלים תיבנה אם היא לא תתחלק לשבטים. לתנועת 'התעוררות' יש את הייחודיות של 'הביחד', של היכולת לייצר משותף בין דתיים וחילונים. אני מקווה שהבשורה הזאת של התעוררות תמשיך ותדביק עוד רבים מהחברה הירושלמית והארצית. זה יוכיח שאפשר לחפש תשתיות רוחניות, ערכיות ומוסריות משותפות", אמר הרב פוירשטיין.

"אני חושב שעופר הוא דוגמה נהדרת למבוגר אחראי. האתגר של הציונות הדתית הוא לא רק בירושלים. הציונות הדתית שכחה את תל אביב, את רמת גן, את גבעתיים, נטשנו שאלות של דת ומדינה ושאלות חברתיות. אני חושב שחלק מזה זה מתוך ייאוש כי איבדנו את ירושלים. אנחנו צריכים להחזיר את הציונות הדתית לעוד חלקי חיים", הוסיף.

ברקוביץ התייחס לסוגיות בוערות שעל סדר היום הירושלמי, ואמר: "כראש עיריית ירושלים, אני אהיה עיוור צבעים. רק ככה אוכל לתת מענה לכולם. לא מעניין אותי גודל וצבע הכיפה שלו, לא ניקח לילד אחד כדי לתת לילד אחר, לא נעבה כניסה של אוכלוסיה חרדית לקריית יובל למשל אלא נבנה שכונה שתתאים לצרכים של הציבור החרדי מבלי לפגוע בציבור אחר. ירושלים היא של כולם וזה ערך עליון. הציונות הדתית בירושלים היא חוד החנית".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן