"לדרוזים קשה שמדברים על ברית דמים אבל לא על ברית אחים"

יוזמה חדשה שקמה לזכרו של השוטר זידאן סייף ז"ל מבקשת לקרב בין החברה הישראלית לעדה הדרוזית. בין היתר הוצע להקים אכסניה בכפר יאנוח, שבו יתארחו תלמידים ויכירו מקרוב את המורשת הייחודית

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/04/18 12:05 ב באייר התשעח

"לדרוזים קשה שמדברים על ברית דמים אבל לא על ברית אחים"
הלווייתו של השוטר זידאן סייף ז"ל, צילום: פלאש 90

העמותה לזכרו של השוטר זידאן סייף ז"ל, שנרצח בפיגוע בבית הכנסת בהר נוף, שמה לעצמה מטרה לחולל שינוי ביחס של החברה הישראלית לעדה הדרוזית. כחלק מפעילותה החלה לאחרונה העמותה לקדם פרויקט ייחודי שיאפשר לצעירים ובני נוער להכיר אותה מקרוב.

אחד הרעיונות שהוצעו לצורך כך הוא הקמת פרויקט שכונות תואמות בין שכונת הר נוף בירושלים לכפר הדרוזי יאנוח שליד מעלות, בו התגורר סייף. כמו כן הוצע להקים אכסניית נוער ומרכז מורשת דרוזי ביאנוח במטרה להכיר לבני הנוער שבאים לטיול שנתי הצפון את העדה הדרוזית. 

במקביל הוצע להקים אכסניית נוער ומרכז למורשת העדה דרוזית בשכונת הר נוף, כאות הוקרה לגבורתו של סייף, שיהווה מרכז מבקרים לנוער שמגיע לטיולים בירושלים בו יקבלו הסבר על העדה הדרוזית.

ראשי העמותה נפגשנו לפני כמה שבועות עם אביו של סייף ועם ראש מועצת יאנוח, שגילה התלהבות מהיוזמה. אתמול הציגו חברי העמותה את היוזמה בפני הוועדה להנצחת נפגעי פעולות איבה של עיריית ירושלים, בראשות ראש העיר ניר ברקת.

ישראל אליסף, פעיל חברתי ומראשי העמותה, אמר: "כבר יותר משלוש שנים שאני בקשר עם משפחתו של זידאן סייף. שמעתי בצורה מאוד בולטת שלמשפחה בפרט ולעדה הדרוזית בכלל מאוד קשה עם זה שמדברים על ברית דמים אבל אין ברית אחים. הם לא מרגישים שהחברה הישראלית מכירה את העדה הדרוזית ויודעת כמה התרומה שלה חשובה לעם ישראל ולארץ ישראל. השינוי יכול לקרות רק דרך החינוך". 

לדבריו, באמצעות הקמת האכסניה ומרכז המורשת יוכלו צעירים להתחבר לעדה הדרוזית עוד בשלב הלימודים בבתי הספר והרבה לפני המפגש עם דרוזים, שקורה בעיקר בצבא. בד בבד, ניתן יהיה להוזיל ההוצאות על טיולים בית ספריים, וכך הרווח מהפרויקט יהיה כפול.