לא רק רכבת: תושבים בחיפה טוענים כי הנמל החדש נבנה בשבת

תושבי השכונות המשקיפות על בניית הנמל העידו כי במקום מתבצעות עבודות יציקה ביום המנוחה, זאת למרות שבעבר ניתנה הוראה מצד משרד התחבורה להגביל את העבודות לימות החול. נמלי ישראל: "החברה פועלת בהתאם לחוק. לא עובדים יהודים למעט ימאים ובטחון באישור משרד העבודה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 04/09/17 08:41 יג באלול התשעז

לא רק רכבת: תושבים בחיפה טוענים כי הנמל החדש נבנה בשבת
עובדים בשבת? נמל חיפה, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

חזית חדשה? עבודות הבניה של נמל המפרץ החדש בחיפה נעשות גם בשבת, ובשכונות הדתיות והחרדיות בעיר זועמים על כך ודורשים את הפסקתן.

מדובר בנמל חדש שנבנה סמוך לנמל הוותיק ובעיר תולים בו תקוות רבות שיביא תנופה כלכלית משמועתית לאזור.

עם זאת כפי שפורסם באתר החרדי 'לדעת נט' וכפי שמעידים תושבי שכונות נווה שאנן והדר בעיר, שיכולים לראות מחלון ביתם את הנמל שנבנה, העבודות לא נפסקות גם ביום המנוחה. עיקר העבודה שנצפתה בתקופה האחרונה היא יציקות שמבוצעות על ידי אניית ענק במטרה לייבש חלק מהים לטובת הקמת הנמל

יש לציין כי בעבר נעשתה פניה בנושא לשר התחבורה והוא הורה להגביל את העבודות לימים ראשון עד חמישי, אך לאחרונה כך מדווח העבודות חזרו להתבצע גם בשבתות.

יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, התייחס לנושא בראיון לרדיון 'קול ברמה' הבוקר (שני) ואמר: "זה לא בסדר. ניתן לבנות את הנמל בימות החול ולא לאפשר את העבודה בשבתות". 

בחברת נמלי ישראל הגיבו ואמרו כי "נמל המפרץ הוא פרויקט תשתית חשוב למשק הישראלי והשלמתו במועד חיונית לכלכלת ישראל. החברה פועלת בהתאם לחוק והקבלן המבצע את עבודות ההקמה מחוייב לעבוד בהתאם לחוק שעות עבודה ומנוחה הנוגע גם לעבודה בשבת". לטענתם, מבדיקה שערכו, "לא עובדים יהודים למעט ימאים ובטחון באישור משרד העבודה".